Lehet tippelni, kik vannak többen: akik javulást vagy akik romlást látnak a MÁV-nál?
2023. szeptember 14. – 07:10
A magyarok vonatozási szokásaira volt kíváncsi a Publicus Intézet, a közvélemény-kutatás eredményeit a Népszava tette közzé. Kiderült: a vasutat legalább havi szinten használók közel háromnegyede kényelmi okok miatt dönt a vonatozás mellett, tízből négyen ezt tartják a legolcsóbb közlekedési eszköznek, hárman pedig így jutnak el a leggyorsabban a célállomásukra.
A MÁV szolgáltatásaival csak a megkérdezettek harmada elégedett, ugyanennyien még éppen elfogadhatónak tartják a színvonalat.
A válaszadók valamivel kevesebb mint fele szerint az elmúlt években javult a színvonal, szűk harmaduk szerint nem változott semmi, negyedük viszont állította, csökkent a nívó.
Ezt a kérdést is teljesen máshogyan látják a kormánypártiak és az ellenzékiek. Kritikaként a legtöbben, a megkérdezettek 46 százaléka a késéseket nevezte meg,
A cikkből nem derül ki, hogy a Publicus közvélemény-kutatása reprezentatív volt-e, vagyis az, hogy a megkérdezettek életkoruk, nemük, lakhelyük, stb. alapján leképezték-e a magyar társadalmat. Az adatfelvétel időpontját sem tették közzé.
A vasúttársaság a 24.hu-nak azt írta, hogy a vonatok átlagéletkora eléri a 40-50 évet „annak ellenére, hogy az elmúlt másfél évtizedben 25 Traxx, 123 FLIRT, 40 KISS motorvonattal és 12 tram-train szerelvénnyel tudták korszerűsíteni a flottájukat”. Azt is írták, hogy a karbantartást nehezíti a ukrajnai háború is. „A járműveink kerékpár- és forgóvázhibáit jelentős részben a pálya állapota okozza, miközben épp ezeknek az alkatrészeknek a beszerzési ideje és költsége nőtt meg a háború miatt a sokszorosára” – közölte a MÁV.
A G7 grafikonokon mutatta be, hogy az elmúlt öt évben hogyan alakult a MÁV vonatainak késése, ezekből az derült ki, hogy az idei év első öt hónapjában már csak az IC-szerelvények 71 százaléka tudott öt percnél kevesebbet késni.
Augusztus 1-jétől tíz magyarországi mellékvonalon szüntették be a vasúti közlekedést jármű- és emberhiányra hivatkozva. A Dombóvár és Komló közötti 47-es vonal is ezek közé került, az itt döcögő Bzmot motorvonat retúr gyászmenetét a Telex munkatársai is végigutazták, majd másnap kipróbálták a vonatpótló járatot is, amelyekhez modern buszokat ígértek, riportjuk itt olvasható.