Elismerte a MÁV, hogy 40-50 év a vonatai átlagéletkora, és csak az összes kocsi negyedében van hatékony klíma

2023. augusztus 3. – 08:54

Másolás

Vágólapra másolva

Elismerte a MÁV a 24.hu kérdésére, hogy elöregedett a vasúti pályája és a járműállománya is, és szervizeléssel és karbantartással önmagában nem megőrizhető a versenyképességük. A vasúttársaság a lapnak azt írta, hogy a vonatok átlagéletkora eléri a 40-50 évet „annak ellenére, hogy az elmúlt másfél évtizedben 25 Traxx, 123 FLIRT, 40 KISS motorvonattal és 12 tram-train szerelvénnyel tudták korszerűsíteni a flottájukat”. Azt is írták, hogy a karbantartást nehezíti a ukrajnai háború is. „A járműveink kerékpár- és forgóvázhibáit jelentős részben a pálya állapota okozza, miközben épp ezeknek az alkatrészeknek a beszerzési ideje és költsége nőtt meg a háború miatt a sokszorosára” – közölte a MÁV.

Csak a vonatok negyedében működik hatékony klíma

A vonatok klimatizáltságával kapcsolatban azt írták, hogy a MÁV összes kocsijának – ülőhelyek számára vetítve – 42 százaléka rendelkezik légkondicionáló berendezéssel, míg a távolsági forgalomban közlekedő járművek negyedében van hatékony klímaberendezés. Hozzátették, hogy a második generációs InterCityk még nem modern klímával, hanem úgynevezett légjavító berendezéssel vannak felszerelve, ami 35 fok felett kevésbé tudja lehűteni a levegőt, „ezért az elmúlt években egyre forróbb nyári hőmérséklet miatt sok utazóban alakulhat ki olyan érzés, hogy a klíma nem vagy rosszul működik”.

„Az utóbbi években összesen 92 korszerű IC+ kocsit szerzett be a vasúttársaság: egyszerre örömteli fejlemény és jelentős kihívás, hogy ennél is többre volna szükség, hiszen a kötöttpályás közlekedés egyre népszerűbb Magyarországon. A cél természetesen a teljes flottánk megújítása, így a MÁV-START átfogó járműstratégiájában már kizárólag légkondicionált járművek beszerzése szerepel” – közölték.

A G7 grafikonokon mutatta be, hogy az elmúlt öt évben hogyan alakult a MÁV vonatainak késése, ezekből az derült ki, hogy az idei év első öt hónapjában már csak az IC-szerelvények 71 százaléka tudott öt percnél kevesebbet késni.

Augusztus 1-jétől tíz magyarországi mellékvonalon szüntették be a vasúti közlekedést jármű- és emberhiányra hivatkozva. A Dombóvár és Komló közötti 47-es vonal is ezek közé került, az itt döcögő Bzmot motorvonat retúr gyászmenetét a Telex munkatársai is végigutazták, majd másnap kipróbálták a vonatpótló járatot is, amelyekhez modern buszokat ígértek, riportjuk itt olvasható.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!