Még szeptemberben elkezdik felújítani a győri vasúti fővonal elhasználódott szakaszát
2023. szeptember 13. – 08:01
Szeptember 18-tól elkezdődik a Budapest-Tatabánya-Győr-Hegyeshalom vasúti fővonal Szárliget közötti, 29 kilométeres szakaszának felújítása – írja a MÁV közleményében. Ez az az érintett szakasz, amelyen augusztusban 100 hm/h-s ideiglenes sebességkorlátozást rendeltek el a pálya veszélyesnek ítélt állapota miatt.
A szakaszon emiatt jelentősen módosul a vonatok menetrendje, egyes személyvonatok helyett pótlóbuszok közlekednek majd Tatabánya és Biatorbágy között, és menetirányonként és óránként csak egy-egy személyszállító vonat haladhat át a karbantartással érintett szakaszon. A reggeli és délutáni csúcsidőszakban ezt két vonatra növelik, hogy a lehető legtöbb utas pótlóbuszra való átszállás nélkül tudjon utazni. A MÁV a győri fővonalon utazóknak azt javasolja, hogy utazás előtt mindenképpen tájékozódjanak.
A munkálatok előreláthatóan három hónapig zajlanak majd, ezalatt elvégzik többek közt a sínek és betonaljak cseréjét, vágányszabályozást végeznek, és összesen 950 darab 120 méter hosszú sínszálat fektetne le. A karbantartásra 32,5 milliárd forintot fordít a MÁV, a társaság pedig arra is figyelmeztet, hogy nagygépekkel végzett munkák miatt a felújítás ideje alatt jelentős zajra lehet majd számítani a térségben nappal és éjszaka egyaránt, ezért a lakosság türelmét kérik.
Az augusztusi vágányzárra reagálva Lázár János építési és közlekedési miniszter korábban azt mondta, az elmúlt negyven évben a forráselvonásnak az volt a következménye, hogy a MÁV-nál hiánygazdaság van, a vasútra és a vasúti pályára pedig igaz az, hogy mindez már balesetveszélyes helyzeteket teremtett.
Augusztus 1-jétől tíz magyarországi mellékvonalon szüntették be a vasúti közlekedést jármű- és emberhiányra hivatkozva. Időközben a közlekedésért is felelős miniszter, Lázár János a kormány nevében elnézést kért a balesetekért és a késésekért. A MÁV egyre romló állapotával ebben a cikkünkben foglalkoztunk.