Több mint egymilliárd forintba kerülhetett listaáron a „háborúpárti” plakátkampány
2023. szeptember 7. – 08:39
Listaáron több mint egymilliárd forintba is kerülhetett a CÖF-CÖKA „háborúpárti” plakátkampánya – írja a 24.hu. A reklámköltéseket figyelő Kantar Media adatai alapján a plakáthelyek összese 1,066 milliárd forintba kerülhettek. Ez azonban nem feltétlenül a valós végösszeg, ebből még lejöhetnek például a nagy mennyiség miatt adott engedmények és az ügynökségi jutalékok is.
A lap forrásai szerint a valós összeg valószínűleg alacsonyabb, de így is több százmilliót költhetett a kampányokra a közpénzzel is megtámogatott szervezet. A kormány előszeretettel él azzal a módszerrel, hogy a mostanihoz hasonló politikai kampányait kiszervezi a tőle látszólag független szereplőknek, szervezeteknek.
A Kantart Media ezt a költést úgy számolja ki, hogy összeszedi, hol, mikor jelent meg egy-egy reklám, és a listaárakkal beszorozva kihozza, mennyibe kerülhetett a kampány.
A 24.hu adatai szerint így nézett ki a kampány:
- 130,2 millió az Adboard Kft.-nél,
- 7,1 millió a Pannon Plakátnál,
- 408 millió a Publimontnál
- és 520,5 millió a Publimont City Lightnál.
Ez összesen 2984 megjelenést jelentett, 1735 citylightot – megállókban, bevásárlóközpontokban, benzinkutaknál látható hirdetések –, és több mint 1200 óriásplakátot.
A kormány és a propagandamédia gyakorlatilag az orosz–ukrán háború kitörése óta szajkózza, hogy az ellenzék háborúba sodorná Magyarországot, fegyvereket és katonákat küldenének Ukrajnába. A narratíva másik része, hogy ezzel szemben a kormány „békepárti”, bármit is jelentsen ez. Igaz, a békepártiságba az is belefért, hogy bombaként ábrázolják az Oroszországra kivetett szankciókat.