Booking.com: A partnereink többsége már megkapta a kifizetést
2023. augusztus 9. – 16:22
A szállásadók többsége már megkapta a kifizetést, néhány esetben viszont előre nem látható technikai problémák merültek fel, amelyeknek a megoldásán már dolgoznak – közölte a Booking.com a hvg.hu-val.
Ahogy arról korábban beszámoltunk, számlázási rendszerének továbbfejlesztésére hivatkozva sok szállásadónak nem fizette ki a Booking.com szállásközvetítő oldal a vendégek által átutalt összegeket. Az oldal üzemeltetője korábban azt ígérte partnereinek, hogy az átutalásokat július 24-ig pótolják, a határidőt később egyoldalúan módosították, bizonyos rendszerüzenetekben augusztus 4-től kezdődő kifizetésekről írtak. A helyzet már odáig fajult, hogy a Fidesz közleményben szólította fel a Booking.com-ot, hogy „fizessék ki a magyar szállásadókat”. Azt pontosan nem lehet tudni, hogy a Booking.com hány cégnek és mennyi pénzzel tartozik.
A Booking.com a hvg.hu-nak azt írta, elnézést kérnek minden olyan szállásadótól, aki a tervezett rendszerkarbantartás miatt még mindig vár a kifizetésre, és szeretnénk megnyugtatni őket, hogy nagyon dolgoznak a kintlévőségek feldolgozásán.
„Partnereink többsége már megkapta a kifizetést, és teljes mértékben megértjük a még mindig várakozó partnerek csalódottságát. Néhány esetben előre nem látható technikai problémák merültek fel, amelyeket munkatársaink gyorsan megoldanak” – fogalmazott a cég.
Azt nem írták, terveznek-e bármilyen kompenzációt felajánlani azoknak, akik több hétig hiába vártak a pénzükre.
Azt, hogy a Booking.com már elkezdett fizetni, néhány érintett vállalkozás mellett megerősítette a hvg.hu-nak Mörk László, a Magánszállásadók Országos Szövetségének vezetője is. Szerinte a csúszás miatt vélhetően senkinek sem lesz megélhetési problémája – legalábbis ők nem kaptak még ilyen jelzést a tagjaiktól. A szervezet számításai szerint egyébként a szállásadóknak mindössze a 1-2, maximum pár százaléka lehet érintett.
A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) kérdőívvel mérte fel a késedelmes fizetés hatásait a szálláshely-szolgáltatók körében, az eddig beérkezett csaknem 6000 válasz alapján minden második szolgáltatót érint a fennakadás, leginkább a főként családi vállalkozások által működtetett magán- és egyéb szálláshelyeket.