Közlekedési államtitkár: Vitézy Dávidnak megártott a meleg

2023. július 23. – 14:19

Másolás

Vágólapra másolva

Facebookon szólt be Nagy Bálint közlekedési államtitkár az elődjének, Vitézy Dávidnak, aki pénteken terjedelmes posztban írta le a gondolatait arról, hogy augusztus egytől tíz magyarországi vasútvonalon megszűnik a közlekedés. A volt államtitkár számos példával igyekezett alátámasztani, hogy szerinte miért rossz ez a döntés, utódja azzal vágott vissza, hogy „Vitézy Dávidnak megártott a meleg”.

A MÁV a bezárást azzal indokolta, hogy jármű- és személyzethiány van, ami Vitézy szerint azt jelenti, hogy a cég képtelenné vált annak a közszolgáltatásnak az ellátására, amelyet a magyar állam megrendelt tőle. Vitézy szerint a megoldás az lenne, ha a vasúti szolgáltatás megrendelője (legyen az a minisztérium vagy egy külön erre létrehozott szerv) a MÁV-ot megversenyeztetné más cégekkel, és a legjobb ajánlattevőt bízná meg a vonalak üzemeltetésével, és a kiszervezésére több külföldi példát felhozott. Erről itt írtunk korábban.

Vitézy a posztja alatt a rá jellemző módon be is linkelt mindenféle forrásokat az ügyben, így elsőre nem biztos, hogy észreveszi az ember, hogy vasárnap délután Nagy Bálint is megjelent itt, aki két nap elteltével úgy kommentálta a bejegyzést, hogy: „Vitézy Dávidnak megártott a meleg...! Valószínűleg ezért felejtette el, hogy fél évvel ezelőttig ő felelt a közlekedésért! Nekünk továbbra is az utasok az elsők!”. Ezt egyébként a saját oldalára is kiírta bármiféle kontextus nélkül, Vitézy pedig mindkét helyen válaszolt is neki, utóbbinál a saját posztját belinkelve.

A volt államtitkár azt írta Nagynak, hogy a mellékvonalakat a mostani közlekedési vezetés zárja be, nem az előző, ők pont hogy életet próbáltak lehelni beléjük, például a Székesfehérvár–Komárom-vonalon értelmes új menetrenddel vagy a most bezárásra ítélt Miskolc–Tiszaújváros villamosított vonal sűrítésével. Azt is hozzátette, hogy volt reformterv arra, hogy miként lehetne versenyt és ezáltal új járműveket hozni a regionális szolgáltatások ellátásába, ennek a végrehajtását szintén a jelenlegi vezetés állította le. „Kicsit több szerénységet javaslok, ha már látványosan omlik össze a vasúti közszolgáltatás idén nyáron” – írta Vitézy.

Azzal, hogy miért hullik darabjaira a szemünk előtt a MÁV, ebben a cikkben foglalkoztunk részletesen.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!