El a kezekkel a sajtótól! Támogatás!

A tüntetők elhagyták az M0-s budakalászi lehajtóját, megszűnt a több kilométeres dugó

2023. június 9. – 13:55

Másolás

Vágólapra másolva

Pénteken 15 órától lezárta az M0-s autóút Szentendre felé kanyarodó lehajtóját a Megyeri hídnál a budakalászi 2011 Egyesület. Mint közölték: a demonstráció célja, hogy felhívják a figyelmet Budakalász és környékének közlekedési gondjaira, valamint az M0-s autóút folytatásának szükségességére. A tüntetést délután fél ötkor a tervezettek szerint befejezték, a forgalom megindult a lezárt szakaszon, az M0-áson tapasztalható dugó pedig 17 óra után nagyjából teljesen megszűnt.

Már a tüntetés 15 órai megkezdése előtt a rendőrség lezárta az érintett szakaszt. A kialakult kilométeres torlódás miatt tulajdonképpen maguk a demonstrálók is 15-20 perces késéssel tudtak eljutni a lezárt útszakaszra. A lehajtónál lévő körforgalom előtt több kilométeres dugó alakult ki, ami már átnyúlik a Megyeri hídon egészen a pesti hídfőig.

A kép bal felső részén lévő piros négyszög mutatja a lezárt részt, a Megyeri híd Pestről Budára vezető szakasza pedig azért piros színű a Google Maps forgalomfigyelője szerint, mert több kilométeres dugó alakult ki az érintett útszakaszon már 16 óra előtt is
A kép bal felső részén lévő piros négyszög mutatja a lezárt részt, a Megyeri híd Pestről Budára vezető szakasza pedig azért piros színű a Google Maps forgalomfigyelője szerint, mert több kilométeres dugó alakult ki az érintett útszakaszon már 16 óra előtt is

A tüntetők abban reménykednek, hogy a kormány biztosítja a forrásokat az M0-s autóút 10-es számú főútig történő meghosszabbításához szükséges tervek elkészítéséhez.

A Telex helyszínen lévő újságírója szerint a kialakult több kilométeres dugóban néhány autós nehezményezte, hogy még a szokásosnál is sokkal nagyobb a torlódás. Páran csak dudálással fejezték ki elégedetlenségüket, egy hófehér, kabrió Mercedest vezető férfi viszont a középső ujját mutatta a tüntetők felé.

Fotók: Tenczer Gábor / Telex
Fotók: Tenczer Gábor / Telex

Az egyesület közleményében az áll, hogy Budakalász és a környék települései fuldokolnak az átmenőforgalomtól. A helyzet javítása érdekében már sokakkal tárgyaltak, egyeztettek, a környező települések polgármestereivel leveleket írtak és aláírást is gyűjtöttek, de az M0-s északi szektorának meghosszabbítása semmit sem haladt.

„Az M0-s autóút 10-es számú főútig történő meghosszabbítása sokáig élvezte a kormány támogatását. A legfrissebb fejlemények azonban aggasztóak. Most, amikor a tervezési munka indításához konkrét cselekvésre lenne szükség, eddig nem látott kételyek kerülnek elő. Néhány nappal a határidő előtt nem maradt más eszközünk, minthogy demonstrációt szervezzünk az M0-s folytatásáért” – írták. Megjegyzik, hogy Lázár János építési és beruházási miniszter a napokban a nyomvonal újragondolását és a beruházás szükségességét feszegette.

Az egyesület azt is írta, hogy a tervek elkészítésére tavaly decemberben megkötötték a megállapodást, de az csak akkor lép életbe, ha a kormány pénzt ad rá. „Nincs szükség tíz- vagy százmilliárdokra, hiszen csupán a tervekről beszélünk, a jelentős költségigény leghamarabb öt év múlva jelentkezne. Mostanra elfogytak az érveink, ezért június 9-én pénteken, 15 órától 17 óráig, a Megyeri híd után (a turbó körforgalom előtt), a Budakalász-Szentendre felé kanyarodó forgalmi sáv lezárásával figyelemfelhívó demonstrációt szervezünk” – közölték. A rendezvény biztosítását a 2011 Egyesület szervezői a rendőrséggel együttműködve végzik.

Mi az az M0 északi szektor, és miért kell a budakalásziaknak?

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. 2022-ben írta ki a tervezési közbeszerzési eljárást az M0 északi szektor részletes tervezésére. A nyomvonal és a koncepció már rendelkezésre áll.

A 11-es és a 10-es főút közötti mintegy 8 kilométeres szakasz a kiírás szerint a 2x2 sáv+leállósávos lesz, a fizikai elválasztású főpálya három külön szintű csomópontot tartalmaz, és az útvonal egy 2 kilométeres és egy 3,2 kilométeres alagútpárban vezet majd.

A győztes tervezőirodával 2022. december 14-én aláírták a szerződést, ám az csak akkor lép hatályba, ha a fedezet (3,9 milliárd forint) hat hónapon belül rendelkezésre áll. A hat hónap épp a napokban ketyeg le. Ha meglenne rá a fedezet, a tervezés akkor is eltartana 2026-ig, ha nem lesz meg, akkor a pályáztatást újra kell kezdeni.

A budakalásziak várakozása szerint az M0 északi szektor jelentős forgalmat vesz majd át a 11-es útról, megkönnyítve ezzel a település lakóinak életét. Az M0-s északi, 10-es és 11-es utakat összekötő szakaszára 2021 májusban is kiírtak egy közbeszerzést, erre azonban csak egy ajánlat érkezett, ráadásul az is érvénytelennek bizonyult.

Vágólapra másolva
Kedvenceink
Kövess minket Facebookon is!
EUR 402,67 Ft
USD 372,96 Ft
További élő árfolyamok!
Partnereinktől