Kiírták a közbeszerzési pályázatot az M0-s körgyűrű északi szektorának tervezésére

2021. május 20. – 10:33

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Szerdán jelent meg az uniós közbeszerzési közlönyben az NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által kiírt közbeszerzési pályázat az M0 északi szaktorának kiviteli- és tervdokumentációjának az elkészítésére – írja a Napi.hu. Az északi szektor a 11-es számú főutat (a Szentendrei út folytatása) és 10-es számú főutat (a Bécsi út folytatása) érinti, ezt a két szakaszt szeretnék összekötni.

A közbeszerzési pályázatban az áll, hogy az ajánlattevők 2021. június 24-ig pályázhatnak, a szerződés 32 hónapra szól. Az érintett, 11.sz és 10. sz. főutat összekötő szakasz 2X2 forgalmi sávos autóút lesz, leállósávval, nyolc kilométer hosszan, új nyomvonalon.

A tervezési szakasz elején a Budakalászi csomópont a forgalmi igényeknek megfelelően átépül – írják. Ürömnél különszintű forgalmi csomópontot alkot támfallal határolt bevágásban. A tervezési szakasz végén pedig az M0 a majdani M10 Budapest-Kesztölc szakaszához, azon belül is az Üröm-Solymár közötti részhez csatlakozik majd, külön szintben.

A tervezés során figyelembe kell venni, hogy jól megközelíthet ő legyen a H5-ös HÉV-hez tervezett P+R parkoló is.

A Napi.hu Buzinkay Györgyre, a Momentum elnökségi tagjára hivatkozva azt írja: a politikus kikérte a NIF-től az M100 és M10 gyorsforgalmi út megépítésével kapcsolatos hatástanulmányokat, és azt találta, hogy a kikért tervek szerint az M0-ás autóút nyugati szektora 2034-ben készül el, az M10 pedig 2052-re, alig 32 év múlva.

A Telex csak tőled függ. Legyél a rendszeres támogatónk!
Támogatom!
A Telex csak tőled függ. Legyél a rendszeres támogatónk!
Támogatom!