Európában építhet gyárat az egyik legnagyobb kínai autómárka, a Great Wall

2023. május 30. – 14:08

Európában építhet gyárat az egyik legnagyobb kínai autómárka, a Great Wall
Európa több országában már kapható a Great Wall fiatalos almárkájának típusa, az Ora Funky Cat villanyautó Fotó: Great Wall Motor

Másolás

Vágólapra másolva

Új európai autógyártó üzeme számára keres megfelelő helyszínt Kína egyik legnagyobb márkája, az 1984-óta létező Great Wall Motor, amely tavaly közel 1,3 millió személyautót és haszonjárművet értékesített elsősorban a helyi piacon, így jelenleg nyolcadik a kínai márkák rangsorában. A cég európai üzletágának vezetője, Hsziangjun Meng a német Automobilwoche-nak adott interjúban kijelentette, hogy a tervezés mostani szakaszában azt vizsgálják, hogy mi alapján döntöttek korábban azok az ázsiai gyártók, amelyek már megvetették lábukat a kontinens autóiparában.

A Funky Cat indulóára Németországban, az idei év elején 14,4 millió forintnak megfelelő összeg volt, ezzel olcsónak számít Fotó: Great Wall Motor
A Funky Cat indulóára Németországban, az idei év elején 14,4 millió forintnak megfelelő összeg volt, ezzel olcsónak számít Fotó: Great Wall Motor

A lap emlékeztet, hogy a Great Wall néhány évvel ezelőtt bejelentkezett a Nissan bezárásra ítélt barcelonai üzemének lehetséges vásárlójaként, ám 2021-ben végül visszalépett vételi szándékától. Meng szerint Németország keleti régióját azért tartják ideálisnak a gyárépítésre, mert megfelelő a munkaerő és az energiaköltségek szintén ideálisak egy új autógyár telepítéséhez, ugyanakkor fontosnak tartják a beszállítói kör meglétét és a helyi piac erejét is. Ide tartozó érdekesség, hogy például a Volkswagen jelenleg az egykor a Trabant-gyárnak otthont adó kelet-németországi Zwickauban állítja elő villanyautóinak egy részét.

A cikk szerzője megjegyzi, hogy bár a Great Wall, például a tesztelők számára pozitív meglepetést okozó Ora Funky Cat típus már most is kapható, sőt, a Great Wall európai központja éppen Németországban működik, az idei év első négy hónapjában, 150 márkakereskedésben mindössze 268 példányt vásároltak ezekből a villanyautókból. Ezzel kapcsolatban a cég európai vezetője kifejtette, hogy mivel a márka nem állami tulajdonú, hanem magáncég, nem nehezedik rájuk semmilyen külső nyomás a terjeszkedés ütemével kapcsolatban, így a kezdeti időszakban nem is tűznek ki konkrét értékesítési célokat.

A Great Wall képviselője nem közölte, hogy teljesen új üzemet kívánnak-e létesíteni vagy egy meglévő autógyárat vásárolnának-e meg Európában, de hozzátette, hogy a termelés néhány éven belül elkezdődhet.

Korábban részletesen olvashattak a Telexen az Európában idén várható kínaautó-offenzíváról, amelynek részeként megkezdte terjeszkedését a cserélhető akkumulátoros technológiát kínáló Nio, jelentős eladási sikereket ért el az MG (a ZS nevű családi hobbiterepjárót teszteltük) és szintén olvashattak a Great Wall Ora elnevezésű almárkájáról is.

Nem ez az első alkalom, hogy a Great Wall Európában próbálkozik, hiszen közel tíz éve Bulgáriában, Lovecs városa mellett húztak fel egy üzemet, majd gyártani kezdtek két korabeli típust, ám amikor kiderült, hogy a márka nem a megfelelő helyi vállalkozóval szövetkezett az Európai Unió piacának meghódítására, a terv dugába dőlt.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!