Elkezdte felújítani a MÁV, aztán félbehagyta a felsőgödi lépcsőt, ahol most gyűlik a szemét
2023. március 30. – 05:06
Egy odahajított ócska szék, némi szemét, két keresztbe húzott piros-fehér szalag és rács fogadja az utasokat a felsőgödi vasútállomás sínjei alatt átvezető aluljáró egyik lépcsőjénél. Ehhez az állapothoz – bár a szék viszonylag új elem – részben hozzászokhattak már a gyakran erre járók, mert ez a lépcső évek óta le volt zárva: annyira töredezett volt, hogy balesetveszélyt jelentett. Ami mégis sokakat meglepett, hogy nem is olyan rég még azt láthatták, hogy munkálatok folynak itt, úgy tűnt, hogy használatba vehetik a lépcsőt. Ezek után került vissza a rács, és gyűlt össze mögötte a lom és a szemét.
Szilágyi Lászlót, a város polgármesteri jogkört gyakorló alpolgármesterét és a közeledő polgármester-választás egyik indulóját megkérdeztük a jelenségről. Szerinte a MÁV minden évben ígéretet tett rá, de „a nehéz pénzügyi helyzete miatt a vasúttársaság csak tavaly indította el a felújítást, melynek keretében új betonozásra került sor”. Az új betonozást tavaly ősszel meg is csinálták, de
„a megemelkedett költségek miatt nem fejezték be a munkát
és a lépcső a burkolási munka hiánya miatt van lezárva” – magyarázta a Telexnek Szilágyi.
A MÁV álláspontja szerint nincs olyan nagy gond, mert az adott lépcsővel szemben található egy másik feljáró, ezért megoldható a biztonságos átkelés.
Az alpolgármester úgy tudja: jelenleg nincs is időpont arra, hogy mikor fejezik be a munkát. „Alpolgármesterként tavaly vettem fel ebben az ügyben az illetékessel a kapcsolatot, és a múlt héten történt megbeszélésünkön is
felajánlottam, hogy amennyiben a vasúttársaság biztosítja az anyagot, akkor biztosan találunk gödi szakembert, aki önkéntesként járhatóvá és használhatóvá tenné az adott lépcsőt”
– írta Szilágyi László.
A MÁV a Telex kérdéseire kedden már írt a befejezés várható időpontjáról: „A munkálatok még folyamatban vannak, a burkolat várhatóan a harmadik negyedév elejére elkészül, ezt követően újra megnyitjuk az utazóközönség előtt.” A vasúttársaság a válaszában nekünk is azt hangsúlyozta, hogy egyébként megoldott az átkelés, az aluljárótól 150 méterre van szintbeli átjáró, az aluljáróba pedig két-két lépcsősor vezet a sínek mindkét oldalán, ezek egymástól 30-40 méterre vannak. A látványra nem tértek ki.
A MÁV a megkezdett felújítás eddigi költségeire vonatkozó kérdésünkre nem adott választ.
A tavalyi választás előtti kampányidőszakban, amikor bemutatták a nettó 277,5 millió forintból frissen felújított Vác alsóvárosi vasútállomást, a MÁV akkori közleményében az szerepelt, hogy a járvány előtti időszakban évi közel 3 millióan utaztak Budapest és Vác között, „jól látszik, hogy a Budapest–Szob (70-es) vasútvonalnak az elővárosi közlekedésben fontos szerepe van, ezért
a vonal szolgáltatásfejlesztéseit a vasúttársaság kiemelten kezeli”.