A buszmegállóba parkolt be a DK-s szegedi alpolgármester, és negyedórára ott is hagyta a Škodát

2023. március 2. – 12:38

Másolás

Vágólapra másolva

Kósa Lajos hétfői zebrán parkolása után kedden délután Szeged ősszel megválasztott várospolitikai alpolgármestere döntött úgy, hogy a szabadon álló parkolóhelyek helyett inkább egy buszmegálló közepén teszi le a Škodáját.

Kedden 16:23-kor voltunk a helyszínen szemtanúi, ahogyan a Demokratikus Koalíció szegedi elnöke egy Škoda Superb szedánnal felkanyarodik a Dugonics térnél a Tisza Lajos körút 71. alatt található épület elé, ahol ügyvédi irodája is található. Binszki József a legnagyobb természetességgel szállt ki, sétált hátra a csomagtartóhoz, ahonnan kivette táskáját, majd zavartalanul betért az épületbe.

Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder
Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder

Az ilyen esetekre, amikor a nagy és fontos emberek a járdán parkolnak, általában azzal lehet legyinteni, hogy hát biztos nagyon sietett, és nem volt ideje – esetünkben – várospolitikai teendői közepette szabad parkolóhelyet keresni, csakhogy a kaputól 50 méterre, a Gogol utca legelején több parkolóhely is üresen állt érkezésekor.

Mindeközben a Dugonics téren hétköznap lévén zajlott az élet: a délutáni csúcsforgalomban egymást érték a trolik és buszok, amelyekből többször egynél több is megállt, ami miatt a második jármű egy ajtaja jellemzően az alpolgármester csomagtartójába vezetett, ahogyan az a lentebbi fotón is látható.

Többen is megnézték ugyan az ezüstszín autót, ami keresztben elfoglalta a járda jelentős részét, de az különösebb közfelháborodást nem váltott ki. 16:35-kor, 12 perccel Binszki érkezése után elhagytuk a helyszínt, miután az alpolgármester még mindig nem jött ki az épületből.

Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder
Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder

A Csongrád-Csanád Vármegyei Rendőr-főkapitányság megkeresésünkre azt írta, hogy a fotókon látható eset „a KRESZ 40.§ (8) a). pontjába ütköző szabálysértés, mivel az adott helyszínen sem tábla, sem útburkolati jel nem engedi a megállást a járdán”. Külön kitértek arra, hogy mivel a helyszín kapubejáró is egyben, így az ott lakók e célra használhatják azt, „azonban ők is csak ki- és beállhatnak az udvarra (maximum annyi időre állhat meg, hogy kinyitja, becsukja a kaput vagy megvárja a trolit, buszt, hogy a forgalomba be tudjon kapcsolódni)”.

Kerestük Binszkit is, aki azt írta lapunknak, hogy „természetesen nem parkoltam buszmegállóban, soha nem is szoktam ott parkolni”. Az alpolgármester szerint kocsibejáróban várakozott, ott is csak „egy rövid ideig, minden vonatkozó előírásnak megfelelve”. Arra a kérdésünkre, hogy váltott-e parkolójegyet, esetleg rendelkezik-e bérlettel, és hogy a Škoda a szolgálati autója-e, nem válaszolt. Utóbbi egyébként valószínű, a szegedi városvezetés jellemzően ilyen Superbekkel járja a várost, Botka Lászlót is ilyennel viszi sofőrje.

A politikus egyik legfontosabb ügye az ellenzéki előválasztás kampányában épp a közlekedés volt: amellett, hogy a városba bevezető utakat négysávosította volna, a parkolás helyzetén is szeretett volna javítani. „A parkológondokat azzal kell megszüntetni, hogy a parkolást a föld alá visszük, hogy ha már bejöttünk a városba, el is férjünk” – nyilatkozta 2021 szeptemberében.

Hasonló eset volt Szegeden tavaly októberben, amikor a frissen megválasztott kiskundorozsmai képviselő, Ruzsa Roland parkolt a rokkantak számára fenntartott helyen a városháza előtt egy fehér színű BMW városi terepjáróval, de nem volt erre jogosult. 2021 novemberében Karácsony Gergely főpolgármestert kapták azon, hogy szolgálati autója – amit ha minden igaz, a sofőrje vezetett – az Erzsébet hídon a buszsávban haladt végig.

A szerző a Szegeder újságírója. A cikk a Szegeder és a Telex együttműködésének keretében jelenik meg a Telexen is.

A Telex fontosnak tartja, hogy az egész ország területéről szállíthasson az olvasóinak sztorikat, ezért közlünk gyakran vidéki riportokat. Mivel minden térséget nem tudunk lefedni budapesti szerkesztőségünkkel, keressük az együttműködést vidéki újságírókkal, és fokozatosan országos tudósítói hálózatot szeretnénk kiépíteni. Ez a cikk is egy ilyen együttműködés keretein belül készült.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!