A személyes népszámlálás is akadozik

2022. október 21. – 19:32

Másolás

Vágólapra másolva

Lapunk úgy értesült, hogy informatikai fennakadások miatt a tervezett időben nem tudta elkezdeni minden számlálóbiztos a munkát az idei népszámláláson a személyes adatfelvétel során, és a HVG is úgy tudja, hogy hálózati hiba miatt akadozott a személyes népszámlálás.

A lap szerint nem volt elérhető a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) rendszere, a számlálóbiztosok hiába vitték fel a rendszerbe a kapott adatokat. A KSH ezért azt javasolta a népszámlálóknak, hogy a hiba elhárításáig ne végezzenek terepmunkát.

A Hvg megkeresésére a KSH elismerte, hogy akadozott a népszámlálás adatgyűjtő rendszere, de a hibát mostanra elhárították. A Telexnek azonban még péntek délután is jelezték számlálóbiztosok, hogy nem működik az az applikáció, amivel dolgozniuk kellene, ezért kérdéseket küldtünk a KSH-nak, beszámolunk róla, ha válaszolnak.

Az online kitölthető felület is akadozott, a rendőrség nyomoz

Eredetileg vasárnap éjfélig lehetett volna kitölteni a népszámlálási kérdőívet a KSH internetes felületén. Mint ahogy mi is megírtuk, akadozott a felület vasárnap. A KSH ezért szerda 10 óráig meghosszabbította a népszámlálás online adatszolgáltatási időszakát. A Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda pedig terheléses támadás miatt rendelt el nyomozást.

A kitolt határidőre az adatgyűjtésben érintett mintegy 5 millió cím 63,5 százalékából, 3,2 millió címről összesen közel 7 millió személyi kérdőív érkezett be a rendszerbe – közölte a KSH csütörtökön. Ez több mint a háromszorosa az előző, 2011-es népszámláláson elért eredménynek, amikor a kérdőívek 20 százalékát töltötték ki interneten a háztartások.

Azokat a háztartásokat pedig, ahol nem éltek a kérdőív online kitöltésének lehetőségével, számlálóbiztosok keresik fel október 20. és november 20. között. Ha számlálóbiztos nem találja otthon a lakókat a postaládában hagy egy papír értesítőt, megjelölve rajta a következő felkeresési kísérlet időpontját, valamint a telefonos elérhetőségét. Ezen a telefonszámon lehet időpontot egyeztetni a számlálóbiztossal, aki legközelebb akkor megy ki az adott lakcímre, amikor az biztosan megfelel az ott élőknek.

Frissítés 2022.10.22.: Szombat délelőtt a KSH válaszolt a Telex megkeresésére, azt írták, hogy APN hálózati probléma okozta a fennakadást. „A jelzett hiba azt jelentette, hogy a kliensek által forgalmazott kérések egy része nem érkezett meg a KSH hálózatába, vagyis a kérdőívek egy részét nem tudták beküldeni a számlálóbiztosok” – írták. „A hibát végül tegnap délután hárította el a mobilszolgáltató, onnantól a rendszer normál módon működik” – közölte a KSH.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!