El a kezekkel a sajtótól! Támogatás!

Bezárná Akácfa utcai irodaházát a BKV, hogy spóroljon a fűtésen

2022. szeptember 20. – 07:08

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

1458

Súlyos a BKV pénzügyi helyzete, a cégnek több dolog miatt is főhet a feje: az energiaválság, az ukrajnai háború és az infláció is gondot okoz. Állami, illetve fővárosi segítség nélkül nem is tartják elképzelhetőnek a folytatást, mondta a közlekedési cég a Népszavának.

Mivel a hosszú távú beruházási hiteleik közül egyet sem engedélyezett a kormány, így

  • nem tudják megvenni a régi áron elérhető villamosokat,
  • nem köthetik meg a lezárt elektromosbusz-beszerzési tender szerződését, de
  • nem kezdhetnek bele a hamar megtérülő fűtéskorszerűsítési és -szigetelési projektekbe sem.

Energiaár ide, energiaár oda, a régi, elavult szerelőcsarnokokat nem zárhatják be, és mivel ott mindenképpen fűteni kell, a BKV a lap szerint azt fontolgatja, hogy részben vagy egészben

bezárja az Akácfa utcai központi irodaházat, az ott dolgozóknak máshol keresnek helyet.

Szóba kerültek a rozsdásodó metrószerelvények is, a BKV 10 milliárd forintos kárigénnyel élt az M3-as metrókocsik miatt az orosz gyártóval szemben. A mostani helyzetben ennek eléggé kétséges a sorsa, a működéshez szükséges, amúgy is akadozva érkező orosz alkatrészekre pedig szankciókat vetettek ki a háború miatt. Ezzel kapcsolatban a Népszavának azt mondta a BKV, hogy az év vége helyett

jövő nyárig biztosított az utánpótlás,

mivel a BKV és az orosz Metrowagonmash megtalálta a jogi kiskaput az orosz termékekre kivetett szankciók megkerülésére.

Az oroszok garanciateljesítés keretében szállítják az alkatrészek egy részét, erre ugyanis nem érvényes az embargó

– vázolta a cseles megoldást a Népszava kérdésére Környei Éva, a BKV jogi igazgatója.

Nem tartanak a metró leállásától sem. Mivel jóval kevesebb a meghibásodás, mint korábban, így a kisebb mennyiségben érkező alkatrészeket is elegendőnek tartja a BKV. Gondot okozhat viszont, hogy a rozsdásodás garanciális javítása február óta szünetel. Az első szerelvények padlólemezei három év alatt teljesen átlyukadtak, az azóta javított kocsikon újra megjelentek a rozsdafoltok. Bár a később gyártott kocsiknál nem ennyire súlyos a helyzet, a rozsdásodás előbb-utóbb azokon is megjelenik, állítják a cég szakértői, de szerintük

ez nem olyan nagy gond, mivel tíz év, mire egy megjelenő rozsdafolt problémát okoz az üzemeltetésben.

Vágólapra másolva
Kedvenceink
Kövess minket Facebookon is!
EUR 399,17 Ft
USD 366,84 Ft
További élő árfolyamok!
Partnereinktől