Bezárná Akácfa utcai irodaházát a BKV, hogy spóroljon a fűtésen

2022. szeptember 20. – 09:08

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Súlyos a BKV pénzügyi helyzete, a cégnek több dolog miatt is főhet a feje: az energiaválság, az ukrajnai háború és az infláció is gondot okoz. Állami, illetve fővárosi segítség nélkül nem is tartják elképzelhetőnek a folytatást, mondta a közlekedési cég a Népszavának.

Mivel a hosszú távú beruházási hiteleik közül egyet sem engedélyezett a kormány, így

  • nem tudják megvenni a régi áron elérhető villamosokat,
  • nem köthetik meg a lezárt elektromosbusz-beszerzési tender szerződését, de
  • nem kezdhetnek bele a hamar megtérülő fűtéskorszerűsítési és -szigetelési projektekbe sem.

Energiaár ide, energiaár oda, a régi, elavult szerelőcsarnokokat nem zárhatják be, és mivel ott mindenképpen fűteni kell, a BKV a lap szerint azt fontolgatja, hogy részben vagy egészben

bezárja az Akácfa utcai központi irodaházat, az ott dolgozóknak máshol keresnek helyet.

Szóba kerültek a rozsdásodó metrószerelvények is, a BKV 10 milliárd forintos kárigénnyel élt az M3-as metrókocsik miatt az orosz gyártóval szemben. A mostani helyzetben ennek eléggé kétséges a sorsa, a működéshez szükséges, amúgy is akadozva érkező orosz alkatrészekre pedig szankciókat vetettek ki a háború miatt. Ezzel kapcsolatban a Népszavának azt mondta a BKV, hogy az év vége helyett

jövő nyárig biztosított az utánpótlás,

mivel a BKV és az orosz Metrowagonmash megtalálta a jogi kiskaput az orosz termékekre kivetett szankciók megkerülésére.

Az oroszok garanciateljesítés keretében szállítják az alkatrészek egy részét, erre ugyanis nem érvényes az embargó

– vázolta a cseles megoldást a Népszava kérdésére Környei Éva, a BKV jogi igazgatója.

Nem tartanak a metró leállásától sem. Mivel jóval kevesebb a meghibásodás, mint korábban, így a kisebb mennyiségben érkező alkatrészeket is elegendőnek tartja a BKV. Gondot okozhat viszont, hogy a rozsdásodás garanciális javítása február óta szünetel. Az első szerelvények padlólemezei három év alatt teljesen átlyukadtak, az azóta javított kocsikon újra megjelentek a rozsdafoltok. Bár a később gyártott kocsiknál nem ennyire súlyos a helyzet, a rozsdásodás előbb-utóbb azokon is megjelenik, állítják a cég szakértői, de szerintük

ez nem olyan nagy gond, mivel tíz év, mire egy megjelenő rozsdafolt problémát okoz az üzemeltetésben.

Kövess minket Facebookon is!