Media1: Sorban távoznak az újságírók a Totalcartól

2022. július 22. – 14:12

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Az elmúlt hetekben sorra távoznak az újságírók a Totalcar autós újságtól, jó páran elhagyták a lapot, köztük Papp Tibor rovatvezető, egykori főszerkesztő is, aki 14 évet töltött a lapnál – írja a Media1 saját értesüléseire hivatkozva.

A lap megemlíti, hogy a Totalcar ügyvezetői posztját nemrég vette át Varga Endre, a Matolcsy György-féle MNB volt osztályvezetője, de már az ő érkezése előtt megindult a távozási hullám. A távozók között van Andróczi Balázs, az autós újság hírszerkesztője is, aki több mint 20 évet töltött a lapnál.

A Totalcar az Indamedián keresztül 2020 óta Ziegler Gábor mellett Vaszily Miklós Mészáros Lőrinchez köthető üzletember vállalkozása. Az autós lap ugyanahhoz a csoporthoz tartozik, amelyikhez az Index is. A Media1 kereste az Indamediát, hogy megtudja, ők mit kommunikálnak a távozások okáról, de nem válaszoltak a megkeresésre. Ennek oka a Media1 szerint az lehet, hogy a cég neheztel a médiapiaci szaklapra, amiért az néhány hete megírta, hogy értesülései szerint az Index a választások előtt nem jelentetett meg (letiltott) egy Márki-Zay Péterrel készült interjút. A totalcaros távozásokkal kapcsolatban most mi is kerestük az Indamediát, beszámolunk róla, ha válaszolnak.

Frissítés

Az Indamedia azt válaszolta lapunk megkeresésére, hogy „a Media1 értesüléseit és lejárató anyagait nem kívánjuk kommentálni”, azt írták, álláspontjuk ebben a korábbi közleményben olvasható. Aztán annyival mégis kommentálták, hogy „Ezek a mostani cikkek kísértetiesen hasonlítanak arra a hangulatkeltésre, amivel tavaly egy másik kiadványunknál, a Díványnál történt változásokkal összefüggésben próbálkozott a Media1. A valóságban az újjászervezést követően egy év alatt kétszámjegyű növekedést (2022. július 1-21. – 1 202 172 RU / 2021. július 1-21. – 789 208 RU, Forrás: DKT/e.gemius, 15+ belföldi, időszaki brand adat), értünk el életmód magazinunknál. Az Indamedia kiadványaival kapcsolatos egyéb ügyekben továbbra is szívesen állunk rendelkezésre, illetve a cégcsoporttal kapcsolatos, általános üzletmeneten túlmutató, érdemi történésekről és hírekről a jövőben is tájékoztatjuk a sajtót és a közvéleményt” – írták.

A Media1 emlékeztet rá, hogy a Totalcartól már az elmúlt években is több ismert arc távozott. A lap mostanában gyakran egykori, ma már versenytársaknál lévő volt munkatársak évekkel ezelőtti anyagait is újraközli, és nemrég egy álláshirdetést is közzétettek.

A kormányközeli Vaszily Miklós 2020 márciusában 50%-os részesedést vásárolt az Indamedia csoportban. A Vaszily nevével fémjelzett folyamat torkollott abba az Indexnél, hogy 2020 nyarán a lap gyakorlatilag teljes szerkesztősége felállt, miután Dull Szabolcs főszerkesztőt elbocsátották. Az Indamedia csoport aztán megvásárolta az Index részvényeit, ami azóta hivatalosan is NER-lapnak tekinthető.

Az Index bedarálásának történetét nemrég a Direkt36 dolgozta fel tényfeltáró cikkben. A hosszú írásban szó van arról, hogy jelenleg milyen jelek utalnak a kormányzat felől érkező kérésekre, és milyen alkukat kötött a főszerkesztő például Várkonyi Andreát illetően. Egyetlen ember volt, aki az Indexbe hónapokig pénzt adott, azt Mészáros Lőrincnek hívják, mondta egy kiszivárgott felvételen a lap főszerkesztője. Az Index büntetőfeljelentést tett a kiszivárgott hangfelvétel miatt.

A Telex.hu szerkesztőségének tagjai 2020 július végén mondtak fel az Index.hu-nál, mert nem látták tovább biztosítva a lap szabad működését. A Telex.hu a felmondásunk után olvasói támogatásokból jöhetett létre, és így tud igazán a kormánytól és a pártoktól függetlenül működni. Kattintson ide, támogassa ön is a szabad sajtót és a Telexet!

Kövess minket Facebookon is!