Főtáv: Nem kell befizetniük a csepeli panelház lakóinak a százezres fűtésszámlát

2022. június 14. – 15:36

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

A korábbi évek többszörösét, százezer forintnál is magasabb távfűtési számlát kézbesített a postás két csepeli panelház lakóinak pár napja. A társasház ügyeit intéző lakószövetkezet adminisztrációs hibával magyarázta az RTL Klub riportjában a horribilis összegeket.

Azt mondták, hogy egy azóta elbocsátott munkatársuk téves adatokat adott meg a Főtávnak a tavalyi elszámoláskor.

Németh Szilárd felszólította Karácsony Gergelyt „a jogtalan számlák azonnali stornójára, visszavonására, rendezésére, a rezsicsökkentés maradéktalan végrehajtására és a sértett lakóktól való bocsánatkérésre”. A főpolgármester szerint még egy rezsibiztosnak sem árt tájékozódnia, mielőtt Facebook posztot ír, és megerősítette, hogy nem utasította a Főtávot arra, hogy a két csepeli társasháznak legyen magas a számlája.

A Főtáv keddi közleményében azt írja, a következő napokban egyeztetnek a lakásszövetkezettel a hiba kijavításáráról, hogy

„az érintett lakók ne szenvedjenek hátrányt, vagyis ne kelljen befizetni a hibás adat miatt keletkezett számlát”.

A Főtáv szerint ők minden esetben a hatályos – fővárosi kormányhivatal által is ellenőrzött – üzletszabályzat rendelkezései szerint jártak el, és a számlákon szereplő összegeket az alapján állapították meg, amit a lakóközösség képviselője rögzített az online ügyfélszolgálaton. Mint kiderült, ő hibázott.

„A hibás adatszolgáltatás a részszámlás díjfizetők használati melegvíz-készítési célú hőszolgáltatás elszámolása kapcsán lépett fel, amelyet a felhasználói közösségen belüli téves költségosztás okozott”

– fogalmaznak a közleményben.

Az érintett ingatlanoknál a kérdéses időszakban jelentősen módosult a díjszétosztási arány. Azt is írják, hogy Főtáv online ügyfélszolgálatán ilyenkor figyelmeztető üzenet jelenik meg, és ekkor még lehet módosítani a beírt adatokat. „A konkrét esetekben a FŐTÁV rendszere által jelzett figyelmeztetés ellenére a hibás adatokat az online felületre feltöltötték” – tették hozzá.

A vállalat ezután még telefonon megkereste az ügyfeleket, hogy tájékoztassa a megemelkedett mértékű elszámoló számlákról, de állításuk szerint ez többségében nem vezetett eredményre.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!