Márki-Zay képviselőjelöltként 1,2 milliót költött kampányra

2022. június 1. – 14:45

Másolás

Vágólapra másolva

Márki-Zay Péter közzétette a Magyar Közlöny legfrissebb számában, hogy mennyit költött képviselőjelöltként az országgyűlési kampányra.

Eszerint a politikus az országgyűlési képviselők 2022. évi általános választására fordított állami és más pénzeszközök, anyagi támogatások összegéről, forrásáról, felhasználásának módjáról szóló beszámoló szerint 1 millió 182 ezer 878 forintot költött a február 12. és április 3. közötti kampányidőszakban.

A pénzt a Crevocorp Kft.-nak fizette ki reklám- és propagandakiadásokra, kampánycélokra (B1 tábla, szórólap). Márki-Zay továbbá nyilatkozott, hogy a kapott támogatást szabályszerűen használta fel.

Az alig több mint egymillió forint csak a képviselőjelölti kampányra ment el, Márki-Zay miniszterelnöki kampányára sokkal többet költöttek a támogatói adományokból. Ezzel az összeggel azonban Márki-Zay még nem számolt el, pedig egyik legrégebbi szövetségese, Kész Zoltán nyílt levélben is felkérte erre.

„Ezt a pénzt az MMM fogja felhasználni, és arra fogja felhasználni, amire kapta, azaz Orbán Viktor leváltására”

mondta a Telexnek Márki-Zay, hozzátéve, hogy az elszámolást természetesen el fogják készíteni.

Fotó: Huszti István / Telex
Fotó: Huszti István / Telex

A Mindenki Magyarországa Mozgalmat 2018 őszén alapította Márki-Zay Péter azzal a céllal, hogy a 2019-es önkormányzati választásra készülve minden településen segítse az ellenzéki összefogást. Akkor az összefogás a siker tuti receptjének látszott, Márki-Zay így nyert a hódmezővásárhelyi időközin, 2018 őszén pedig visszalépések segítették Csárdi Antal vagy Szabó Szabolcs választási győzelmét is.

„Ami ma Magyarországon van, az egy kétpártrendszeri választási rendszer. Van egy kormánypárt és van egy ellenzék – és amíg az az ellenzék megosztott, nem egy jelöltet állít, addig nincs esélye győzni”

– hangzott el a mozgalom kampánynyitóján.

A recept működni látszott a 2019-es önkormányzati választáson, ezért 2022-re már az ellenzéki pártok is így készültek. Az MMM-nek az egészben nem is lett volna nagy szerepe, ha meglepetésre nem Márki-Zayt választják ellenzéki miniszterelnök-jelöltnek. Az MMM elvileg az ellenzéki pártok közötti együttműködést igyekezett segíteni, programja az a 12 pont volt, amit nemzeti minimumként fogadtak el az összefogásban részt vevő erők.

A kampányban az MMM volt Márki-Zay hátországa, a mozgalom segítette a miniszterelnök-jelölt kampányát is, azonban sokszor nem volt megfelelő az együttműködés a mozgalom munkatársai és a közös ellenzéki kampánystáb között. A kampány pénzügyi hátterének biztosításában azért lett kiemelt szerepe, mert pártfinanszírozási előírások miatt az adományokat az MMM számlájára gyűjtötték, ez a számla okoz most súrlódást.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!