Sztojka Attila: A baloldalnak a romakérdés nem volt más, mint nyomormarketing

2021. november 14. – 13:57

Másolás

Vágólapra másolva

A Fidesz egy egyedülálló értékalapú közösség Sztojka Attila szerint. A roma kapcsolatokért felelős kormánybiztos arról beszélt a párt kongresszusán, hogy harminc évvel ezelőtt és most is az alapértékekre kíván építeni a párt.

Ezzel szemben szerinte az ellenzék elvtelenül politizál, ami nem más Sztojka szerint mint értéktelen bóvli.

„Az ellenzék márkája a bóvlizmus.”

2010 előtt a cigányságra a félelem és a kiszolgáltatottság volt jellemző Sztojka szerint. Úgy fogalmazott, a baloldalnak a romakérdés nem volt más, mint nyomormarketing. „Beszéltek róla, de nem tettek ellene semmit.” Szerinte a baloldali kormány célja a kiszolgáltatottság fenntartása volt. 2010-ben aztán romák és nem romák egyaránt biztosak voltak abban, hogy elég a nyolc év kiszolgáltatottságból – folytatta Sztojka, és a szembenállás helyett egymás mellé állásra van szükség szerinte.

Fotó: Huszti István / Telex
Fotó: Huszti István / Telex

„Ma a vidéki lét nem hátrány, hanem egyre inkább élhetőséget jelent” – mondta. A rendszerváltás óta soha nem dolgozott annyi roma, mint most, 2010-hez képest ötven százalékkal több roma dolgozik Magyarországon. Arról is beszélt a miniszteri biztos, hogy intézményesítették az esélyteremtés eszközeit, tanodákat és roma szakkollégiumokat finanszíroznak a központi költségvetésből. Fontos szerinte, hogy a romaügy nemzeti kérdés legyen, és a romaügy nemcsak társadalmi kérdés, hanem gazdasági kérdés is. „Magyarország a lehetőségek országa lett és lehet, ezt tette a polgári-keresztény kormányzat” – mondta Sztojka.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!