Nem lesz járdaszűkítés az erzsébetvárosi Dohány utcában

2021. május 31. – 12:49

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Nem lesz járdaszűkítés Erzsébetvárosban! Az önkormányzat vezetősége hatályon kívül helyezi a határozatot és egyeztetést kezdeményez a BKK-val, Budapest Közúttal és a lakossággal – közölte a Színes Erzsébetváros Facebook-oldalával Tóth Csaba, a kerület Klímavédelmi- és Fenntarthatósági Kabinetének vezetője.

Múlt pénteken jelent meg a hír, hogy harmadával csökkentenék a járdát a hetedik kerületi Dohány utcában. A terv szerint 75 centiméteresre zsugorodhatott volna a Dohány utca páratlan oldalán a Síp utca és a Nagy Diófa közötti szakaszon. Azért találták ki a járdaszűkítést Kispál Tibor alpolgármester szerint, mert a trolibuszok gyakran nem férnek el a szabálytalanul parkoló autóktól.

„Erzsébetváros szűk járdáin oldalazva a bérházak falai és az autók között ritkán jut eszünkbe, hogy lehetne ez még rosszabb is. Sajnos a Erzsébetváros Önkormányzat Polgármesteri Hivatala és a BKK most mégis ezt szeretné” – reagált a hírre még aznap Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ igazgatója Facebookon. Azt írta, szerinte a szabálytalanul parkoló autókat el kell szállítani, de hogy azok miatt a gyalogosokat büntessék, nem túl jó irány.

Később a BKK is kiadott egy közleményt, amelyben kijelentették, hogy akérdésben még nem született végleges döntés. Hozzátették, kiemelten kezelik a gyalogos közlekedést, és nem csökkenteni, hanem növelni szeretnék a járdák szélességét a közterületek újrafelosztásával.

Közben ugyanakkor fenn kell tartaniuk a trolibusz-közlekedés folyamatosságát is, amelyet a szabálytalanul parkoló autók az érintett útszakaszokon szinte minden nap akadályoznak. Évente több mint kétezer olyan esetet regisztrálnak a fővárosban, amikor szabálytalan parkolás akadályozza a járatok haladását. Az esetek mintegy fele a belvárosi trolibuszvonalakat érinti, hiszen a belvárosi szűk utcák és az áramellátáshoz való kötöttség nehezíti az útban lévő járművek kikerülését.

Azt is írta a közlekedési vállalat, hogy ők folyamatosan keresik a megoldást, de a szabálytalan parkolás visszaszorítása alapvetően rendészeti kérdés lenne, amihez viszont szerintük a jogszabályok nem adnak kellően erős eszközöket az önkormányzatok kezébe, a pénzbírság összege például relatíve alacsony, nincs visszatartó ereje.