Harmadával csökkenhet a járda egy amúgy is szűk hetedik kerületi utcarészen

2021. május 28. – 18:15

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Harmadával csökkenhet a járda a hetedik kerületi Dohány utcában – olvasható a Színes Erzsébetváros Facebook-oldalán.

Az egyébként sem túlzottan széles járda széltében 35 centimétert csökkenve 75 centiméteresre zsugorodhat a Dohány utca páratlan oldalán a Síp utca és a Nagy Diófa közötti szakaszon. Az erzsébetvárosi újságban megjelenő hír szerint a VII. kerület a döntést megelőzően a BKK-val, a Budapest Közúttal és a Városüzemeltetési, a Hatósági és Ügyfélszolgálati Irodával egyeztetett a kérdésben.

Azért szűkítenék le a járdát, mert „ha a zsúfolt utcában egy nagyobb, szabálytalanul, hanyagul parkoló autó megáll, a trolibuszok már nem tudnak elmenni mellette” – idézi a kerületi újság Kispál Tibor alpolgármestert, aki azt is mondta, hogy a járdán parkolás további térnyerése egyes utcaszakaszokon „reményeink szerint a parkolóhelyek csökkentése nélkül is jelentősen javít a problémán”.

Vitézy: Elképesztő, hogy itt tartunk

Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ igazgatója a Facebookon reagált a hírre, azt írta, „Erzsébetváros szűk járdáin oldalazva a bérházak falai és az autók között ritkán jut eszünkbe, hogy lehetne ez még rosszabb is. Sajnos a Erzsébetváros Önkormányzat Polgármesteri Hivatala és a BKK most mégis ezt szeretné”. A Dohány utcai járdaszűkítésen kívül felsorol még két másik helyet is, ahol szintén csökkenthetik a gyalogosok által használható területeket.

  • „Az autókat fél kerékkel a járdára parkoltatnák a Wesselényi utcában, annak ellenére, hogy az utca másik oldalán ma is ferde parkolás van – itt szélesebb járda maradna, mint a Dohányban, de a vendéglátóhelyek mai kitelepülései ellehetetlenülnek.
  • Csökkentik a járda szélességét a Nefelejcs utcában is.” – írta.

Szerinte elképesztő, hogy „a klímavészhelyzet és a zöld várospolitika zászlaja alatt itt tartunk. Miközben minden európai nagyváros gyalogosbarátabbá, kerékpárosbarátabbá és zöldebbé igyekszik tenni a belvárosát, nálunk a járdára festi a BKK és Erzsébetváros önkormányzata a parkolókat”. Majd hozzátette: „Az indok a trolibuszokat akadályozó szabálytalan parkolás megelőzése. Ha az autósok szabályosan parkolnak, a mai parkolóhelyek mellett is elfér a troli. Néhány szabálytalanul az útra lógó autós vagy furgon miatt büntetni a gyalogosokat egészen elképesztő.”

Szerinte a felfestett parkolóhelyen túllógó autókat el kell szállítani a troli útjából, „nem pedig parkolóvá alakítani az eleve szűk, budapestiek és turisták által is tömegesen használt belvárosi járdákat! Az intézkedés tehát csak a szabálytalan autósokat védené a gyalogosok ellenében, hisz a szabályosan közlekedő autósok számára ugyanannyi parkolóhely maradna, mint eddig.” Ezért arra kéri Karácsony Gergely főpolgármestert és Niedermüller Pétert, Erzsébetváros polgármesterét, hogy ne valósítsák meg ezeket a terveket.