BKK az erzsébetvárosi járdaszűkítésről: Még nem született végleges döntés
2021. május 29. – 10:04
frissítve
Ahogy arról pénteken beszámoltunk, harmadával csökkenhet a járda a hetedik kerületi Dohány utcában. A Színes Erzsébetváros Facebook-oldalán olvasható bejegyzés szerint az egyébként sem túlzottan széles járda széltében 35 centimétert csökkenve 75 centiméteresre zsugorodhat a Dohány utca páratlan oldalán a Síp utca és a Nagy Diófa közötti szakaszon. Az erzsébetvárosi újságban megjelenő hír szerint a VII. kerület a döntést megelőzően a BKK-val, a Budapest Közúttal és a Városüzemeltetési, a Hatósági és Ügyfélszolgálati Irodával egyeztetett a kérdésben.
Azért szűkítenék le a járdát, mert „ha a zsúfolt utcában egy nagyobb, szabálytalanul, hanyagul parkoló autó megáll, a trolibuszok már nem tudnak elmenni mellette” – idézi a kerületi újság Kispál Tibor alpolgármestert, aki azt is mondta, hogy a járdán parkolás további térnyerése egyes utcaszakaszokon „reményeink szerint a parkolóhelyek csökkentése nélkül is jelentősen javít a problémán”.
Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ igazgatója a Facebookon reagált a hírre, azt írta, „Erzsébetváros szűk járdáin oldalazva a bérházak falai és az autók között ritkán jut eszünkbe, hogy lehetne ez még rosszabb is. Sajnos a Erzsébetváros Önkormányzat Polgármesteri Hivatala és a BKK most mégis ezt szeretné”. Szerinte a szabálytalanul parkoló autókat el kell szállítani, de hogy azok miatt a gyalogosokat büntessék, nem túl jó irány.
Közleményben reagált a BKK a hírre, azt írták,
a BKK szükségesnek tartja tisztázni, hogy a kérdésben még nem született végleges döntés.
A társaság a közleményében azt írja, szükségesnek tartják tisztázni, hogy kiemelten kezelik a gyalogos közlekedést, és nem csökkenteni, hanem növelni szeretnék a járdák szélességét a közterületek újrafelosztásával. Közben ugyanakkor fenn kell tartaniuk a trolibusz-közlekedés folyamatosságát is, amelyet a szabálytalanul parkoló autók az érintett útszakaszokon szinte minden nap akadályoznak.
„A fővárosban évente több mint 2000 olyan esetet regisztrálnak, amikor szabálytalan parkolás akadályozza a járatok haladását, valamint az utasokat abban, hogy a menetidőnek megfelelően elérjék az úti céljukat. A problémát csak fokozta a kormány döntése alapján bevezetett ingyenes parkolás. Az esetek mintegy fele a belvárosi trolibuszvonalakat érinti, hiszen a belvárosi szűk utcák és az áramellátáshoz való kötöttség nehezíti az útban lévő járművek kikerülését. A mai napon megjelent helyszínek esetében a Nefelejcs utcában 6627 percet állt a forgalom, míg a Dohány utcában 2267, a Wesselényi utcában pedig 814 perc volt a zavar összideje. Legutóbb, csütörtök este személygépkocsi szabálytalan várakozása miatt a 74-es trolibusz vesztegelt több mint egy órát a Dohány utcában” – írják.
A BKK szerint ők folyamatosan keresik a megoldást, de a szabálytalan parkolás visszaszorítása alapvetően rendészeti kérdés lenne, amihez viszont szerintük
a jogszabályok nem adnak kellően erős eszközöket az önkormányzatok kezébe, a pénzbírság összege például relatíve alacsony, nincs visszatartó ereje.
Majd hozzáteszik:
„Az említett hírekben szereplő konkrét kérdésben még nincs végleges döntés. A BKK többször tárgyalt a Budapest Közúttal és az Erzsébetvárosi Önkormányzattal, több megoldási javaslatot is vizsgál, amelyek a gyalog és trolibusszal közlekedők érdekeit egyaránt szolgálja, valamint a helyben parkolni szándékozókat sem érinti túlzottan hátrányosan.”