Megérkeztek a végső ajánlatok a Lánchíd felújítására a két versenyben maradt kivitelezőtől. Információink szerint az alacsonyabb ajánlat bruttó 26,75 milliárd forint, amit a főpolgármesteri hivatal megerősített.
Bár az ajánlatok a korábbi pályázathoz képest csökkentett tartalomra szólnak (nincs bennük az Alagút és a Széchenyi István téri villamos-közúti aluljáró felújítása) az összeg nagyobb, mint a főváros által félretett 17,3 milliárd forintos keret és az ígért hatmilliárdos állami támogatás együtt (23,3 milliárd). A BKK jelenleg értékeli az ajánlatokat.
A korábbi tender eredménytelenné nyilvánítását követően a főváros ősszel írt ki újabb pályázatot a Lánchíd felújítására. Négy cég nyújtott be árajánlatot: az A-Híd Építő Zrt, a Közgép Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt., az SDD Konzorcium, és a Strabag Általános Építő Kft. Ebből információink szerint ketten maradtak: az A-Híd és a Strabag.
Idén januárban (a Váralagút felújítása nélküli) bruttó 35,29 milliárd forintos legkedvezőbb ajánlatot tartalmazó közbeszerzési eljárást kellett forráshiány miatt eredménytelenné nyilvánítani.
A főváros és a kormány között január óta folyik a vita arról, hogy a kormány hatmilliárd forintot ígért a felújításra, és hogy ezt odaadják-e, vagy sem. Az tény, hogy eddig nem érkezett meg a főváros számlájára a pénz.
A Lánchidat legutóbb 32 éve újították fel. 2011-ben írt ki először pályázatot a BKK a híd és az Alagút felújításának megtervezésére. 2014-re meglettek a tervek, 2019-ben, még Tarlós István főpolgármestersége alatt kiírták a kivitelezési tendert. A beérkezett ajánlatok olyan drágák voltak, hogy Tarlós visszadobta őket. A következő hónapokban hiába gyúrták az árakat, a fővárosnak nem volt elég pénze a felújításra, ezért idén januárban, már Karácsony Gergely idején, eredménytelenné nyilvánították a pályázatot. A most ősszel kiírt újabb pályázat már jóval kevesebb munkát tartalmazott, kimaradt belőle a várhegyi Alagút és a pesti hídfő közúti-gyalogos aluljáró is.