80 milliószor streamelték Azahriah-t tavaly, ezzel ő a legnépszerűbb hazai előadó

2024. június 4. – 14:23

Másolás

Vágólapra másolva

Megjelent a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss, a hazai zenehallgatási szokásokat és a legnépszerűbb szerzemények dalszövegeit elemző kutatása, ami a YouTube és a Spotify tavalyi toplistáit vetette össze a hazai rádiók toplistáival. A kutatásból az derül ki, hogy az ország kedvence egyértelműen Azahriah: mintegy 80 millió lejátszással az országos előadói toplista első helyére jutott a Spotifyon, DESH-sel közösen pedig mintegy 56 millió lejátszással a 2. helyet is megszerezte. Őket követte az élen közel holtversenyben ekhoe, Dzsúdló, majd Manuel – 20 millió lejátszással.

Azahriah a YouTube éves hazai toplistáján is közönségkedvenc lett összesen 311 millió megtekintéssel, míg itt DESH 121 milliós nézettséggel a második, T. Danny pedig 90 milliós lejátszással a harmadik helyre jutott fel. Azahriah Introvertált dala az ország legnépszerűbb slágere lett a Spotifyon, míg 3korty című slágere a YouTube-on nyerte el az első helyet.

A 80 milliószor streamelt Azahriah összesen 18 814-szer volt hallható a 147 rádióadón a teljes év során, írja az MTI a kutatás alapján.

Miley Cyrus és Taylor Swift slágerei itthon is az élen álltak 2023-ban, Taylor Swift óriási fölénnyel került az első helyre a Spotify 2023-as előadói világranglistáján – dalait a felhasználók majdnem 8 milliárdszor játszották le. Az őt követő The Weeknd csak harmadennyi lejátszással került a második helyre, Miley Cyrus Flowers című dala eközben egyértelműen az év legnépszerűbb zeneszámává vált: a YouTube-on és a Spotifyon is több mint 1,5 milliárdszor játszották le.

Az NMHH kutatása szerint a Spotify húsz legsikeresebb hazai előadója közül csupán kettő került be a rádiós top 20-ba – a Follow The Flow a harmadik, Azahriah pedig a huszadik helyre fért fel. Ezzel szemben például Rúzsa Magdi, a Halott Pénz, a Wellhello, Ákos, Charlie vagy a Honeybeast mind olyan formációk, amelyek a rádiós top 20-ban végeztek, a Spotifyon azonban minimális sikereket értek el. A kutatásból az is kiderül, hogy a fiatalok alig hallgatnak rádiót.

Azahriah töretlen népszerűségét persze az idei évét meghatározó tripla stadionkoncertje is mutatja.

Kedvenceink
Csatlakozz a csoportunkhoz!