Továbbra is váratlanul hatalmas az érdeklődés a mozikban Tom Cruise új filmje, a 80-as évek nosztalgiája, és a fantasztikus látványvilág hajtotta Top Gun Maverick iránt – jelentette a Variety. A szupersikeres mozifilmeknél az a hagyomány, hogy a marketinges hadjárat a csúcsra járatja az érdeklődést, és emiatt a filmek első hétvégés, illetve első heti bevételei lesznek kiugróan nagyok, hiszen mindenki akkor akarja megnézni őket. A Top Gun szembe megy ezzel a trenddel: a második hétvégén alig 33%-ot esett a bevétele a premierhez képest, ami hatalmas eredmény (az év eddigi legnagyobb mozis sikereinél, a Dr. Strange 2-nél, és az új Batmannél ez 67, és 50% volt). Ezt a szórakoztatóipari szaklap szerint az indokolja, hogy nem annyira a reklám, hanem inkább az elégedett mozinézők gerjesztette szóbeszéd viszi be most az új nézőket a moziba. (A filmről a kritikánk egyébként itt olvasható.)
A 33%-os visszaesés egyébként rekord: a világ összes 100 millió dollár felett nyitó filmje ennél nagyobb zuhanást könyvelt el az amerikai mozikban. Az is elég egyedi, hogy a nagy érdeklődés miatt az amerikai mozik a második hétre megemelték a Top Gunt vetítő termek számát – általában ezt is csökkenteni szokták, hogy helyet adjanak az új premierfilmeknek. A film két hét alatt lenyomta amerikai jegybevételben Tom Cruise eddigi összes filmjét, és már 400 millió dollárhoz közelít. A teljes, nemzetközi jegybevétel már bőven félmilliárd fölött van, de ezt az eltérő premierdátumok miatt egyelőre nem annyira érdemes nézni. Megjegyzendő, hogy a legnagyobb mozis piacnak számító Kínában valószínűleg nem kap engedélyt a bemutatóra a film, mert tajvani zászló szerepel benne, arra pedig nagyon érzékenyek a kínai állami cenzorok.
Az elemzők szerint ugyanakkor hamar véget fog érni a diadalmenet, a héten érkezik ugyanis a mozikba a nyár egyik nagy slágerének várt Jurassic World Dominion.
Az amerikai mozis toplista érdekessége, hogy újra szerepel rajta az egyszer már csúfosan megbukott szuperhősfilm, a Morbius. A film nagyon rossz fogadtatást kapott (a mi kritikusunk se kímélte), aztán komoly online mémközösség épült köré, akik viccből, ironikus módon rajongótáborként működtek – valahogy úgy, ahogy annak idején sztár lett Uhrin Benedekből. A Sony erre úgy döntött, megpróbálja meglovagolni a fellángolt érdeklődést, és újra a mozikba küldi a filmet, de újabb égés lett az eredmény. A nagyjából ezer moziban futó film összesen 280 ezer dollárt hozott a három napos hétvége alatt, ami a 10 dollár körüli átlagos jegyárakkal számolva szinte töküres termeknek tartott vetítéseket jelent.