Magyarország olyan hely, ahol az RTL és a TV2 is agyonnyeri magát a nézettségi versenyben

2024. április 2. – 19:09

Másolás

Vágólapra másolva

Aki követi egy ideje a magyar nézettségértelmezés számmisztikáját, annak nem okozhatott különösebb meglepetést, hogy már megint kiderült, itthon az RTL és a TV2 is megnyerte, sőt fölényesen nyerte a nézettségi versenyt márciusban.

Kedden a TV2 Csoport és az RTL Magyarország is külön közleményben büszkélkedett el a márciusi nézettségi adatokkal. Már a két közlemény címe is egyértelmű győzelmet ígért mindkét oldalon.

„Fölényesen nyerte a hétköznap estéket márciusban a TV2 és a TV2 Csoport – állt az egyik levél címében, amire hamar érkezett a replika az RTL-től a magabiztos „RTL-TV2: 3:0” tárggyal, utalva az első negyedév nézettségi adataira.

Természetesen nincs két győztes a nézettségi versenyben, és arról sincs szó, hogy hirtelen Magyarországon A háromtest-problémában megismert módon egyszerűen megbolondultak a számítások.

Ismét az történt csak, hogy mindkét médiavállalat részigazságokat emelt ki a nagy egészből, nyilván azokat a részigazságokat, amelyekben jobb a riválisánál.

Lehet például főműsoridős (19–23 óra közötti) vagy teljes lakosságos győzelmet ünnepelni. De lehet 18–49-es vagy 18–59-es célcsoportban is különböző győztest hirdetni. És hogy tovább bonyolítsuk, lehet, hogy a TV2 Csoport például a teljes csatornaportfóliójával jobb az RTL Magyarország teljes csatornaportfóliójánál, de egész más lehet a helyzet a két főcsatorna, az RTL és a TV2 versenyében.

Joggal mondhatja erre az olvasó, hogy ebben a nagy katyvaszban akkor döntsön a piac, melyik is számít az igazi győzelemnek, de a két rivális médiacég reklámhelyeit két különböző cég (RTL Saleshouse és Atmedia) értékesíti, ők pedig a saját metódusuk alapján árazzák be a hirdetéseket, és a saját, részrehajló értelmezésüket tartják helyesnek.

Így történhet meg, hogy igen, lehet, hogy 18–49-es korcsoportban, főműsoridőben márciusban az RTL volt az erősebb. De erre meg írhatja azt a TV2, hogy teljes napon ebben a célcsoportban és még két másik célcsoportban is többen nézték a TV2-t az RTL-nél.

A legközelebb a teljes igazsághoz így talán a TV2 közleményének következő mondata áll:

„Az év harmadik hónapjában is kiélezett a két legnagyobb tévétársaság versenye.”

Ezzel az állítással egyik helyen sem vitatkoznának.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!