Ez az igazi rongyrázás: egy 3,8 millió dolláros, magánrepülőből kreált limuzin

2022. május 04. – 12:51

Ez az igazi rongyrázás: egy 3,8 millió dolláros, magánrepülőből kreált limuzin
Fotó: Mecum Auctions

Másolás

Vágólapra másolva

Látszólag költői kérdést tesz fel a Jalopnik, hogy mi is van akkor, ha az ember szeretné megmutatni, hogy nagyon gazdag, de mondjuk fél a repüléstől, így sajnos ki van zárva, hogy egy magánrepülővel villogjon a legmagasabb társadalmi körökben. Nos, a kérdés csak azért látszólag költői, mert van rá válasz, méghozzá eléggé meghökkentő:

egy chicagói Mitsubishi-kereskedő épp most hirdetett megy egy limuzinná átalakított 3,8 millió dollárért kínált Learjet magánrepülőt, amivel sima a repülés félelmével együtt is a menőzés.

Maga a jármű is chicagói kötődésű, és a lap cikke szerint az elmúlt években többször is próbálták már eladni, amibe belegondolva igazi rejtély, miért is nem sikerülhetett a dolog, hiszen hát teljesen praktikus, pénztárcabarát, valószínűleg környezetkímélő is, felfigyelnek rá az emberek, és hát a barátok mellett több heti bevásárlás is belefér.

A Limo-Jet ötlete nem meglepő módon két limuzinőrült ember nevéhez kötődik, Frank és Joanne DeAngelo az Exotic Coach Limousines nevű cégükkel arra szakosodtak, hogy mindenféle luxusautókat egy gyors mozdulattal kettévágnak középen, majd óriási betoldásokat pakolnak beléjük, amik lehetnek táncparkettek, kandallók, vagy amiére épp ízlése pénze van a megrendelőnek. Ebben a szörnykamrában született a Limo-Jet is, amit egy 1973-94 között gyártott Learjet 35 repülőgépre alapozva hoztak össze. DeAngelóék cége olyasmi lehet, mint a mániákus autógyűjtő és -átalakító Jay Ohrberg vállalkozása – hozzá kötődik a 30,5 méteres, helikopterleszállóval szerelt Amerikai Álom, illetve az oldalirányba duplázott, szuperszéles limuzin, vagy épp a hattengelyes Ferrari-limó.

Fotó: Limo-Jet; Mecum Auctions Fotó: Limo-Jet; Mecum Auctions
Fotó: Limo-Jet; Mecum Auctions
Fotó: Limo-Jet; Mecum Auctions

Az átalakítás nem lehetett egyszerű művelet, kapásból szárnyaszegetté kellett tenni a gépet. A meghajtókat hangfalakra cserélték, helyette egy 8,1 literes, V8-as Chevrolet-motort szereltek a repülő-autóba, hogy azért mégis tudjon mozogni. És mivel a függőleges vezérsíkot nem távolították el, ezzel pedig elég magas maradt a jármű, beépítettek egy rendszert, ami megdönti a vezérsíkot, nehogy egy túl alacsonyra épített felüljáró rontsa el a remek szórakozást. Mindez nagyjából egy 12 éves folyamatot nézve 40 ezer munkaórába és úgy egymillió dollárba került – nehéz eldönteni, melyik érte meg jobban.

A magasság mellett a hossz sem mindennapi, az egész szörnyszülött 12 méteres, úgyhogy a sofőrt (pilótát? solótát? pifőrt?) több kamera is segíti a tájékozódásban. Mögötte egy óriási bulihelyszín született hosszú kanapéval, pulttal, hangfalakkal és kivetítővel.

Mindezért valójában aprópénz a kért 3,8 millió – bocsánat, akciósan 3 799 999 dollár, tekintve, hogy 2019-ben például 5 milliót kértek érte, és hát szinte borítékolható, hogy azóta nem tettek bele több százezer kilométert az utakon.

Mi akkor is kérdezünk, ha valaki nem akar válaszolni Nekünk itt a Telexnél a szabad sajtó azt jelenti, hogy politikusok, oligarchák nem befolyásolhatják azt, miről írunk, miről nem, kivel dolgozunk, vagy kivel nem. A szabad sajtó nekünk kritikusságot, korrektséget, kíváncsiságot jelent. Hogy a közérdekű sztorikról beszámolunk, hogy mindig oda megyünk, ahol a dolgok történnek.

Nem egyszerű a munkánk, van, hogy falakba ütközünk: nem válaszolnak a megkereséseinkre, kordonokkal zárnak el, hogy ne tehessünk fel kérdéseket. Ha szeretnéd, hogy ennek ellenére is kitartóan kérdéseket tegyünk fel, hogy megmutathassuk a lehető legtöbbféle álláspontot, a legtöbb tényt és bizonyítékot, támogasd a munkánkat!
Támogass