A Tesla Model Y versenytársa lehet az első magyarországi gyártású BYD modell

2024. október 14. – 18:42

A Tesla Model Y versenytársa lehet az első magyarországi gyártású BYD modell
A BYD Sealion az idei Bangkok International Motor Show-n – Fotó: AFP

Másolás

Vágólapra másolva

A céltábla közepére lő BYD, amely várhatóan a héten zajló Párizsi Autószalonon mutatja be a Sealion 7 (oroszlánfóka) nevű kupétetős szabadidőd-autó európai változatát. A kínai gyártó az SUV-vel együtt összesen hat új, tisztán elektromos hajtású, illetve plug-in hibrid modellt ígér a következő 14 hónapban – írja a brit Autoexpress.

A világ legkeresettebb villanyautója, a Tesla Model Y közvetlen versenytársának tartott újdonság lehet a BYD első olyan típusa, amelyet a Szeged mellett épülő gyárban szerelnek majd össze – teszi hozzá az Autocar.

A gyártó legújabb, 3.0 Evo elnevezésű platformjára épülő Sealion 7 európai sikere sejthető, noha az utóbbi hónapokban csökkent az érdeklődés a villanyautók iránt a kontinens piacán, ahol a legtöbb gyártó nehézségekkel küzd.

A Model Y-nál nyolc centiméterrel hosszabb, 4830 milliméteres, több mint 1,9 méter széles és mintegy 1,6 méter magas Sealion 7-et kétféle lítium-vas-foszfát (LFP) kémiájú akkumulátorral kezdték forgalmazni a világ más piacain. A kisebbik 72, a nagyobbik 81 kilowattóra kapacitású, és ez utóbbi lehet az, amellyel az idei év végétől az európai vevőknek is szállítják majd az új BYD-t.

Bár az itteni specifikáció szerinti akkumulátorparaméterek még nem ismertek, az eddig közreadott adatok szerint az autó 550, illetve 610 kilométert képes megtenni két feltöltés közt, és támogatja a 240 kilowatt töltőteljesítményt az erre alkalmas töltőpontokon. A töltőteljesítmény két gyorstöltő együttes használatával 500 kilowattra növelhető az Automotive News Europe értesülése szerint, amely szintén megerősítette, hogy ez a típus lehet a BYD legnagyobb dobása a párizsi kiállításon.

A Sealion összesen háromféle, Kínában forgalmazott motorváltozata közül a két kisebb teljesítményű 230, illetve 308 lóerős, ezek a hátsó kerekeket hajtják, míg a kétmotoros, összkerékhajtású verzió 530 lóerős. Ez utóbbi álló helyzetből 4,3 másodperc alatt elérheti a 100 km/óra sebességet, míg a szerényebb Sealion 7-ek esetében ehhez nagyjából 7 másodpercre van szükség.

A Sealion 7 kínai piacra szánt változatában nemcsak 2,1 négyzetméter alapterületű panorámatető, illetve 15,6 hüvelykes központi kijelző található, de egy olyan heads-up display is, amelynek virtuális képátlója 50 hüvelyk, vagyis ekkora méretben vetíti a szélvédőre a menet közben szükséges információkat. A típus európai áráról egyelőre nem közölt részleteket a BYD, de az E-cars portál a Sealion 7 tavaszi premierje után azt írta, hogy az alapkivitelért mindössze 9,2 millió forintnak megfelelő összeget kérnek Kínában, ami nem irányadó, mert számos ott gyártott típust lényegesen olcsóbban, az európai árak töredékéért hoznak forgalomba.

A BYD a Teslát követve jelenleg a világ második legnagyobb villanyautó-gyártója. Az Automotive News forrása szerint szeptember végéig összesen közel 1,2 millió példányt adott el, és a kínai gyártó európai terjeszkedési ütemét jól tükrözi, hogy több mint 24 ezer eladott autóval megduplázta korábbi teljesítményét.

Az autóMAGAZIN korábbi cikkében részletesen beszámolt a BYD húzómodelljével, a Seallel szerzett menettapasztalatokról.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!