A madárürülék és a szétkenődött bogarak is könnyen megárthatnak a Cybertrucknak
2024. január 22. – 15:12
Újabb fronton mutatkozott meg a Tesla határtalan zsenialitása a Cybertrucknál a múlt héten, az X-en (korábban Twitter) ugyanis feltűnt egy kép az autó kézikönyvéről, amely alapján a tulajdonosoknak gyakorlatilag folyamatosan tisztogatni kellene az autót, mert a szétkenődött bogaraktól a madárürüléken át egészen az útszóró sóig az utakon teljesen hétköznapos dolgok széles skálája tudja tönkretenni a karosszériáját – írja a Motor Biscuit.
A Cybertruckkal kapcsolatban az emlékezetes bemutatója óta egy rakás aggály merült már fel, kritizálták a kinézetét, valamint a rozsdamentes acél karosszéria merevségét és kialakítását is – ezek miatt jelenlegi formájában kérdéses, hogy egyáltalán forgalomba állhat-e Európában –, miközben Elon Musk leginkább azzal volt elfoglalva, hogy bebizonyítsa, az autón nem hatolnak át a nyilak, golyóálló és „bestia módba” lehet rakni.
Ezek a problémák azonban a tulajdonosok szempontjából eltörpülnek amellett, amire a kézikönyv múlt héten kiposztolt részlete rámutat, az ugyanis nagyon is az ő problémájuk, ha az autójuk egy hét után mindenütt elkezd tönkremenni az égvilágon mindentől. Erre egyébként évtizedek óta létezik egy nagyon egyszerű megoldás, ez pedig az autó lefestése, a Tesla azonban szándékosan hagyta pőrén a rozsdamentes acélból készült karosszériát, így aztán nincs más hátra, tényleg marad a tisztogatás.
A kézikönyv szerint az autóról azonnal el kell távolítani az olajat, a zsírt, a madárürüléket, a gyantát, az elkenődött bogarakat, a kátrányt, az útszóró sót, az ipari lerakódásokat, és egyéb, meg nem nevezett dolgokat is. Mint írják, ezekkel nem szabad megvárni a következő mosást, a kátrány és a makacs zsírfoltok esetében pedig denaturált szeszre is szükség lesz, amit utána vízzel és lágy szappannal le is kell öblíteni.
Ránézésre ez így azt jelenti, hogy amennyiben az autót kiviszi a tulajdonos a garázsból, akkor az útja végén garantáltan vár rá egy minimum pár perces takarítós kör. És még ez sem lesz elég a Tesla szerint, mert hozzáteszik, hogy a rozsdamentes acél színe és egyéb tulajdonságai az idő múlásával mindenképpen változni fognak. Miután a karosszérián tényleg nincsen semmilyen védőréteg, azt is érdemes kiemelni, hogy ha az autót valami megkarcolja, az közvetlenül a fémen hagy majd nyomot, amit jóval nehezebb javítani.
Az persze csak később fog kiderülni, hogy ezek a valóságban mekkora problémák, de az biztos, hogy tesztalanyok lesznek bőven, mert a Cybertruck a botrányai ellenére is remekül debütált.