Ezt a hírt a Telex és az autóMAGAZIN együttműködésének keretében olvashatják.
A Mercedes S osztály és az EQS villanyautók vásárlói, Németország egyes autópálya-szakaszain már 2022-óta használhatják a cég fejlett vezetéstámogató rendszerét, a Drive Pilotot. Ezt a lehetőséget hamarosan a kínai vásárlók is élvezhetik majd, hiszen a gyártó engedélyt kapott, hogy Peking egyes autópálya-szakaszain tesztelje a megoldást.
Az öt szintből álló nemzetközi skála harmadik fokán álló Drive Pilot-funkció nem jelent valódi önvezetést, ilyesmire jelenleg egyetlen nagyszériában gyártott autó sem alkalmas. Használatakor 60 km/óra sebességig akár hosszabb időre átengedhetjük az irányítást, de bármikor vissza kell vennünk, ha az autó jelzést ad. Az Autotech News szakportál szerint a Mercedes megoldása fejlett szenzortechnológiát használ, beleértve a LiDAR-t (lézerradart), sztereó-, illetve többcélú kamerákat, mikrofonokat a sürgősségi járművek szirénájának észleléséhez, illetve nedvességérzékelőt.
A versenytárs BMW az új 5-ös sorozatban és elektromos hajtású társában, az i5-ben kínál hasonló autópálya-asszisztenst, amely ideális körülmények közt 130 km/h sebességig tehermentesíti a sofőrt. A megoldás a 2-es fejlettségi szintet képviseli, akár a külső tükörre vetett pillantással aktiválható vele sávváltás, és használata a német utakon is engedélyezett.
A helyi körülményekhez igazítva
A Mercedes Drive Pilot németországi és amerikai bevezetése után a pekingi próbaengedély a következő fontos mérföldkő a nagymértékben automatizált vezetés kínai utakra való alkalmassá tételében Markus Schäfer, a Mercedes-Benz csoport fejlesztési és beszerzési technológiai igazgatója szerint. A vezetéstámogató rendszer közúti tesztelését azután engedélyezték a kínai hatóságok, hogy a gyártó már 2021 óta vizsgálta a működését Kínában található, kordonokkal elzárt tesztpályákon. A 3-as szintű vezetéstámogató rendszereket a helyi körülményekhez, például a kínai közlekedési táblákhoz, útburkolati jelekhez és útépítések kialakításához igazítják.