Bemutatta a FIFA nélküli, szakítás utáni új logóját az EA Sports
2023. április 7. – 13:51
Tavaly májusban dőlt el, hogy véget ér az Electronic Arts videójáték-gyártó és a Nemzetközi Labdarúgó-szövetség, a FIFA lényegében 30 éve tartó együttműködése, miután a két félnek nem sikerült új szerződést kötnie. Ezzel a videójátékok történetének egyik legkiemelkedőbb és legsikeresebb együttműködése szűnik meg (azért nem használunk még múlt időt, mert idén még kijött a FIFA 23 játékuk, benne az Apple sikersorozatából ismert fiktív angol futballklub, az AFC Richmond és a futballhoz legkevésbé sem értő amerikai edzőjük, Ted Lasso).
A szétválás azzal is együtt jár természetesen, hogy a videójáték-gyártó cég a továbbiakban nem használhatja a FIFA nevét a termékein, és futballjátékuk EA Sports FC néven fut tovább. Az új névhez új emblémára volt szükség: a teljes EA Sports FC platform esztétikája a háromszögekből merít ihletet – és ez a forma a futballtaktika és a focikultúra szinonimája – írja az espn.com.
A cég által bemutatott új logó egy háromszög az EA Sports FIFA korábbi játékainak karakterisztikáját is magán viseli, legyen szó az 1990-es évek klasszikus 8 bites játékainak izometrikus kameraszögeiről vagy a sorozatban használt, rajongók milliói számára ismert, háromszögletű játékosjelző szimbólumról. Az új logó a következő hétvégén debütál majd több mint 100 mérkőzésen, amelyet a világ legnagyobb bajnokságaiban játszanak a Premier League-től a német Bundesligáig.
Miközben az EA a koronaékszerének átnevezésére koncentrál, a FIFA vélekedések szerint gőzerőkkel dolgozik egy saját focis játékon. Korábban legalábbis azt állították, hogy fejlesztőik egy rivális létrehozásán dolgoznak.
Az EA Sports a legelső futballjátéka óta használta a FIFA nevet, amely 1993-ban indult a FIFA International Soccerrel, és eredetileg a Sega Mega Drive és a Sega Genesis konzolokon jelent meg. Azóta további 38 futballjátékuk jelent meg 18 nyelven 51 országban, szinte minden elképzelhető formátumon és platformon, beleértve a mobiltelefont is, közölte a cég.
A szakítás igazán gyümölcsöző kapcsolatnak vetett véget: a játék az elmúlt két évtizedben több mint 20 milliárd dolláros forgalmat generált. A FIFA-t a Guinness-rekordok könyve a történelem legkelendőbb sportvideójáték-franchise-aként jegyzi, 2021-ig világszerte jóval több mint 325 millió példányban kelt el. A szakításnak pénzügyi okai voltak: a FIFA ugyanis az eddigi évi 150 millió dollár legalább kétszeresét kérte az EA-től.