A fizetőssé váló Citromail tulajdonosa a Telexnek: Előre is elnézést kérünk, de kiszámítható bevételre van szükségünk
2023. február 7. – 20:35
A reklámalapú modellről előfizetéses alapra akarjuk áttenni a Citromail működését
– erősítette meg a szolgáltatás norvég tulajdonosa, a Fjordmail International a Citromail emailküldő szolgáltatás fizetőssé tételéről szóló híreket. A Telexnek küldött levelében a Fjordmail a havi 1999 forintos díjért cserébe azt ígéri, hogy
- teljesen eltüntetik a felületről a hirdetéseket,
- javítanak a szolgáltatás minőségén,
- ami fejlettebb kamuprofil- és spamszűrést jelent majd.
A cég a lépést azzal magyarázza, hogy a hirdetési bevételek csökkennek, és nem is várható a trend megfordulása. A levélben azt írja, „Megértjük, hogy néhányan nem fogják pozitívan fogadni a változást, és előre elnézést kérünk az esetleges kellemetlenségért, amit ez okozhat”, de ahhoz, hogy egy „magas színvonalú levelező szolgáltatást” lehessen fenntartani szerverekkel, rendszergazdákkal és ügyfélszolgálattal, ahhoz „kiszámítható bevételekre” van szükség. A Fjordmail úgy véli, az átállás egy fenntarthatóbb üzleti modellt valósít meg, és garantálja, hogy a szolgáltatást ne kelljen más emailszolgáltatókhoz hasonlóan bezárni (a UPC-mail vagy a Chello a Vodafone-felvásárlás után, 2021-ben szűnt meg).
A Citromail egykor az egyik legnagyobb hazai ingyenes emailszolgáltatásnak számított, egy ideje azonban a hazai tulajdonosok sem látnak benne jó üzletet. A rendszert tavaly nyáron eladta a Centrál Médiacsoport Zrt. a publikus webmailrendszereket és híroldalakat üzemeltető norvég Fjordmail Internationalnek, ami ezzel megszerezte első kelet-európai érdekeltségét.
Az alkalmazás használóit levélben értesítették arról, hogy április 12-ig aktiválhatják havonta 1999 forintot kóstáló negyedéves vagy éves előfizetésüket, ellenkező esetben az eddig ingyenes levelezőprogramról más szolgáltatóra kell váltaniuk. Az már a levélből kiderült, hogy már február végétől teljesen eltűnhetnek a reklámok a Citromail felületéről, mobilkompatibilissé válik a kezelőfelület, és azt is bejelentették, hogy február végétől minden felhasználó 10 GB-nyi tárhelyet kap a postafiókjának.