Ilyen lesz a Volkswagen olcsó villanyautója

2023. március 17. – 17:51

Ilyen lesz a Volkswagen olcsó villanyautója
A 25 ezer eurós „olcsó” villanyautó csak a kezdet, hamarosan még olcsóbb Volkswagent mutathatnak be Fotó: Volkswagen

Másolás

Vágólapra másolva

Az elektromos autók korszakában egészen mást jelent az alacsony ár, mint eddig megszoktuk, és ez középtávon aligha fog megváltozni. Miközben a legolcsóbb hagyományos, benzines kisautókért, például egy Dacia Sanderóért, vagy egy Suzuki Swiftért minimum 4-5,5 millió forintot kérnek, addig a Volkswagen már azzal az ígérettel is képes magára vonni a figyelmet, hogy a héten bemutatott ID2. all villanyautó kevesebb mint 25 ezer euróért (kb. 10 millió forint) lesz kapható, amikor 2025-ben megjelenik.

Ezzel a cég alaposan aláígér a saját villanyautói közt belépőmodellnek tekinthető, 12 millió forintos e-Up!-nak, sőt, az e-autók piacán legolcsóbb, 9,3 millió forintos Dacia Spring Electric nevű másik miniautóval kerül azonos szintre, de a jelenlegi akkumulátortechnológia mellett nincs nagy mozgástere árban lefelé. Így marad a régi szlogen: a fenntartási költségekkel spórolhat, akinek sikerül kifizetnie az autó vételárát.

Az aktuális Volkswagen Polo méreteihez és formavilágához hasonló új típus akkumulátorkapacitását, illetve a benne alkalmazott technológia részleteit nem hozták nyilvánosságra, de a VW szerint egy töltéssel akár 450 kilométert megtehetünk és 20 perc alatt 10-ről 80 százalékra tölthetjük az áramforrást.

12,9 colos központi kijelző és szintén méretes műszerfal-panel kerül az ID2.-be, de lesznek fizikai gombok is Fotó: Ingo Barenschee / Volkswagen AG
12,9 colos központi kijelző és szintén méretes műszerfal-panel kerül az ID2.-be, de lesznek fizikai gombok is Fotó: Ingo Barenschee / Volkswagen AG

Az ID2. all az úgynevezett MEBentry platformra épül csakúgy, mint a később megjelenő, enyhén módosított Cupra- és Skoda-változatok. Alapesetben mindegyikbe 226 lóerős motor kerül, ami a konszern eddigi villanyautóival, például az évek óta kapható ID.3-mal ellentétben nem a hátsó- hanem az első kerekeket hajtja. A hajtás menetdinamikai előnye ezúttal is érezhető lesz: az autó 7 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/óra sebességre, a végsebességét pedig alighanem azért korlátozzák 160 km/órára, mert nagyobb tempónál gyorsan merül az akkumulátor.

Az utastérben a 12,9 colos központi kijelző és egy szintén méretes műszerpanel dominál, amúgy kevés öncélú formai megoldást vagy érdekességet mutatnak az első fotók. A klímaberendezést és a rádiót fizikai gombokkal is irányíthatja a vezető, de az ID. 2all további fontos elektronikai megoldása a Travel Assist nevű vezetéstámogató rendszer is.

A több mint négy méter hosszú kisautó utastere viszonylag tágas, akár egy Golfé, ráadásul 490 literes a csomagtér, szemben a Polóéval, amelynek űrtartalma csak 351 liter. A legolcsóbb elektromos Volkswagen főbb méretei, például a 2,6 méteres tengelytáv szintén az egy kategóriával nagyobb Golfhoz áll közelebb, ami azt jelenti, hogy az új ID nem kompromisszumos városi autó, inkább a következő évek népautója. Érdemes mindezt összevetni a már említett e-Up!-pal, amely 3,6 méter hosszú és mindössze 250 literes a csomagtartója.

Kisautónak tűnik, pedig állítólag 490 literes a Volkswagen ID2. all csomagtere Fotó: Ingo Barenschee / Volkswagen AG
Kisautónak tűnik, pedig állítólag 490 literes a Volkswagen ID2. all csomagtere Fotó: Ingo Barenschee / Volkswagen AG

A VW ID2. all-t és testvérmodelljeit Spanyolországban gyártják majd, és ugyanitt akkumulátorüzem is épül. A helyszínválasztás magyarázata egyszerű: az olcsó munkaerő az alacsony ár egyik záloga. A sokak által várt Volkswagen egy tíz modellből álló elektromosautó-offenzíva része, amelyben 2026-ig minden kategóriában bemutatnak majd egy újdonságot, vagy átdolgozott modellt. A további tervek közt egy 20 ezer eurós (kb. 8,2 millió forint) elektromos autó is szerepel, de Thomas Schaefer márkaigazgató jelezte, hogy ehhez hosszas tervezési folyamatra lesz szükség.

Nem a Volkswagen az egyetlen, amely a kínai márkák fenyegetésének árnyékában lázasan dolgozik a villanyautózás elérhetőbbé tételén. Korábban megírtuk, hogy a Renault a 4 és 5 új generációjával hamarosan szintén beszáll az árversenybe és a Tesla is erre készül, bár a néhány héttel ezelőtt megtartott befektetői napon nem leplezték le a Model 3-nál kisebb és olcsóbb típust, ami okozott némi csalódást.

A Volkswagen kirúgott vezető formatervezője Jozef Kabaň és a merész ID Life koncepció, amely bukásához vezethetett. Fotó: Volkswagen
A Volkswagen kirúgott vezető formatervezője Jozef Kabaň és a merész ID Life koncepció, amely bukásához vezethetett. Fotó: Volkswagen

A mostani Volkswagen-bejelentés mókás előzménye, hogy 2021 szeptemberében már leleplezték a szintén olcsónak ígért ID Life-tanulmányt, ám a robusztus, dobozszerű prototípus nem nyerte el a márkaigazgató tetszését, ezért hamarosan menesztették Jozef Kabant vezető formatervezőt. Utódja, az ID2. all-t megrajzoló Andreas Mindt megértette, hogy a cégcsoportnál nem lehet ilyen váratlan irányba ugrálni, ezért nem véletlen, hogy a nagyjából véglegesnek tekinthető új koncepcióautóval a Volkswagen pontosan ugyanazt az irányt követi, ami a Golf és a Polo esetében már bevált.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!