Fél napig nem működött az állami védettségi applikáció

2021. május 14. – 11:19

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Pénteken egész délelőtt nem működött az előző este megjelent, a koronavírus elleni védettséget igazoló mobilos alkalmazás, vettük észre többen a Telex szerkesztőségéből. A hiba kora délutánra elhárult.

Az első furcsaság az volt, hogy van, akit már regisztrálni sem engedett az EESZT-applikáció, ezt magam tapasztaltam, amikor az iOS-app nem olvasta be az EESZT regisztrációs felület által mutatott QR-kódot, a számkódra váltás opcióra pedig nem engedett rányomni a webes felület. Így tehát első kézből nem tudtam megnézni, van-e probléma az appon belül, de akik már csütörtök este regisztráltak, azoknak sem működött egész reggel és délelőtt az alkalmazás.

„Miután elindul az app, 2 menüpont van fura elrendezésben. A bejelentkezést választom, bedobja a számokat 0-9-ig véletlenszerű sorrendben, itt kell beírni a webes felületen megadott pin-kódot. Ezután elvileg egy webes autentikáció következne, de az vagy HTTP 500 Internal Server Errort ad, vagy azt írja, hogy a EESZT szolgáltatásai korlátozottan állnak rendelkezésre. És ez a hibaüzenet az alkalmazás rendelkezésre állása összesen jelenleg. Majd néhány perc után ez is összeomlik, és megint sima HTTP 500 hibaüzenet jön fel (ilyenkor annyira nincs kapacitása a szervernek, hogy dobálja el a bejövő kapcsolatokat).”

– írta le a jelenséget a Telex egyik fejlesztője, Balogh Zoltán, aki reggel 8 óta próbált életet lehelni az appjába. A csapat egy másik tagja, Kárpáti László még cifrább jelenségeket tapasztalt az applikáció használata során. „Tegnap éjjel sikerült regisztrálnom, láttam is az adataim, aztán már többet nem tudtam belépni mert nem fogadta el a pin-em. Gondoltam, biztos rosszul adtam meg a kódot, ezért újracsináltam az egészet (háromszor ellenőrizve mindent), de ugyanaz az eredmény. Ezért megcsináltam harmadszor is, hogy akkor készítek egy képernyőfotót az adataimról, hogy legalább úgy meglegyen, de az app tiltja a screenshot készítését” – írta.

Ezzel az üzenettel lehet találkozni az appon belül péntek délelőtt. Kép: Balogh Zoltán / Telex

Az applikáció csütörtök este, amikor közvetlenül a publikálása után még működött, akkor nem külső oldalt töltött be, hanem az appon belüli igazolást az oltásról. Írtunk az EESZT-ért felelős állami szervnek, az OKFŐ-nek és a fejlesztő NISZ Zrt.-nek a hiba ügyében, ha reagálnak, frissítjük a cikket.

Az EESZT rendszere többször is összeomlott az utóbbi hetekben, az állami szervek ilyenkor általában túlterheléses támadásra hivatkoznak. A rendőrség a napokban megerősítette, hogy a Pfizer-káosz napján tényleg támadás érte az oldalt.

Frissítés: A NISZ Zrt. válaszában közölte, hogy „az Ön által megjelölt témában a NISZ Zrt. nem illetékes.” Viszont tesztjeink alapján az app péntek kora délutánra megjavult, 13 óra után be be tudtak lépni, akik korábban sikerrel regisztráltak.

A Telex csak tőled függ. Legyél a rendszeres támogatónk!
Támogatom!
A Telex csak tőled függ. Legyél a rendszeres támogatónk!
Támogatom!