Közel egymillió előfizetőt veszített a Netflix, ami tulajdonképpen jó hír

2022. július 20. – 08:42

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Április és július között közel egymillió előfizetőt veszített el a Netflix, írja a BBC. A cég részvényei a hír ellenére szárnyalnak, a keddi bejelentés után csaknem 8 százalékkal drágultak, a streamingóriás ugyanis korábban sokkal nagyobb lemorzsolódással és veszteséggel számolt.

A második negyedévben a legtöbb lemondás az Egyesült Államokban és Kanadában történt, ezt követi Európa.

Noha a 970 000 fizető felhasználó elvesztése általában nem jelent jó hírt, a cég által a június 30-án végződő három hónapos időszakra várt kétmillióhoz képest mégis az.

Arra a kérdésre, hogy mi akadályozhatta meg az előfizetések további csökkenését, a cég társvezérigazgatója, Reed Hastings azt mondta: „Ha egy valamit ki lehetne emelni, azt mondhatnánk, hogy a Stranger Things.”

A Stranger Things negyedik évada, amit a Netflix két részletben – június és július elején – mutatott be, valóban hatalmas sikert aratott, és még nézettségi rekordot döntött.

A Netflix-előfizetők száma több mint tíz év után először idén áprilisban csökkent, a felhasználók viszont még így is közel 220 millióan vannak, amivel a cég továbbra is világelső a streamingágazatban.

Egyre több kihívója akad viszont, nemrég indult például az Amazon Prime Video és a Disney Plus szolgáltatása is. Emellett nemrég díjakat is emelt a Netflix, ami hozzájárulhatott a népszerűségcsökkenéshez az USA-ban.

A Netflix közel 8 milliárd dolláros bevételt produkált a második negyedévben, ami ugyan 8,6 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, de a növekedés üteme lassul, és a vállalat előrejelzése szerint további lassulás várható. A Netflix egymillió új fizetett előfizetővel számol a következő negyedévre.

A cég júniusban jelentette be, hogy olcsóbb, de reklámokkal higított csomagot vezet be. Ted Sarandos, a Netflix társvezérigazgatója egy szakmai beszélgetésen elmondta, hogy az új előfizetéssel olyanokat céloznak meg, akik eddig túl drágának tartották azt, és nem bánják, hogy reklámokat is kell nézni hozzá. Emellett a fiókmegosztás nehezítésével is próbálják megfordítani a hanyatló trendet.

Az előfizetés-csökkenés következményeként június végén újabb leépítést jelentett be a Netflix, 300 embert, az állomány mintegy 4 százalékát küldték el. Ez idén a már a második elbocsátási hullám volt a cégnél, korábban 150 munkavállalótól váltak meg.

Kedvenceink
Csatlakozz a csoportunkhoz!