Már menőbb nem reklámozni a Super Bowl alatt, mint igen

2021. február 07. – 07:17

Másolás

Vágólapra másolva

Valószínűleg az is tudja, vagy legalább halott róla, hogy a Super Bowl reklámjai, filmelőzetesei és félidei koncertje óriási mókát jelentenek, aki még egy másodpercet sem látott egyetlen NFL-meccsből sem. A 2021-es döntő, a Super Bowl LV viszont egészen speciális lesz ezen a téren is a koronavírus-járvány miatt,

idén először ugyanis legalább annyira menő nem reklámozni a Super Bowl alatt, mint reklámozni.

Előbbit persze könnyebb kivitelezni, mondhatnánk, hogy a Telex is gáláns volt, és inkább nem költött el 5,5 millió dollárt (1,63 milliárd forintot) fél perc reklámra, de egyrészt nem is terveztünk ilyet, mert ennél azért felelősebben bánunk olvasóink támogatásával, másrészt a nem reklámozós kitétel leginkább azokra vonatkozik, akik hosszú éveken, esetenként évtizedeken át állandóan ott voltak a Super Bowl nagyot dobó reklámozói között. Idén viszont sokan inkább az egészségügyi dolgozóknak ajánlották fel a reklámbüdzséből erre az alkalomra elkülönített összeget.

Maga a félperces reklámszpotért fizetendő 5,5 millió dolláros summa is jelzi a járványhelyzetet, ez ugyanis 100 ezer dollárral kevesebb, mint amennyit egy éve kaszált az akkori közvetítési jogokat birtokló Fox. (Három tévécsatorna, a Fox, az NBC és a CBS váltogatja egymást évente a Super Bowlok esetében, idén a CBS-en a sor.)

A tradicionális hirdetők közül a Pepsi és az Anheuser-Busch, a Budweiser sörgyár anyacége is inkább kisebb almárkáikon keresztül reklámoz majd, feltehetőleg erős egészségügyi kötődéssel, míg a Coca-Cola, az, Audi, a Hyundai és az Avocados from Mexico teljes egészében kihagyja a Super Bowl alatti reklámozás lehetőségét. Ezzel egyébként a Budweiser 37 év után először nem lesz ott a Super Bowl reklámozói között – ehelyett egy, az oltás fontosságáról szóló figyelemfelhívó üzenetet szponzorálnak majd. A Pepsi a félidei koncertet fizeti majd a 2022-ben Budapestre is ellátogató the Weeknd szereplésével. Reklámszakemberek szerint a járvány alatt nem mutatna jól autót, vagy épp italokat reklámozni, ezért nem meglepő, hogy például a Kia is kihagyja a Super Bowlt reklámügyileg, 11 év után először.

A reklámok mellett a jól megszokott hollywoodi szuperfilmek előzetesei is kisebb létszámban képviseltetik majd magukat. Főként azért, mert a koronavírus miatt zárva tartó mozik folyamatos csúszást eredményeznek a filmiparban, és még olyan filmek sem jutottak el a mozikba, amikhez épp a tavalyi Super Bowl alatt robbant be az előzetes – például a Halálos iramban kilencedik része, a Hang nélkül folytatása, az új James bond-film, vagy a Top Gun: Maverick.

Valószínűleg azért pár, HBO Maxra szánt filmből lesz előzetes, de nem ezek fogják dominálni a szórakoztató blokkokat. A nagyobb filmstúdiók közül a Sony és a Warner egy trailert sem küldött az NFL-döntő idejére, ahogy a Netflix sem, a Universal és a Disney viszont biztosan villant valamit. Előbbi jó eséllyel M. Night Shyamalan új filmjét mutatja be, utóbbi pedig szokásosan két-négy reklámhelyet is be szokott zsebelni. A Paramount a már bemutatott Amerikába jöttem 2 előzetesén csavar kicsit.

Lesz azért így is csinnadratta

A CBS azért a visszalépők ellenére is el tudta adni az összes reklámhelyet az NFL döntőjére, bár ez csak január utolsó harmadára sikerült, korábban jellemzően sokkal hamarabb lecsaptak minden reklámhelyre a nagy cégek, egy éve például már novemberben rendben volt a Fox.

Akit érdekelnek a Super Bowl LV előtt már kiszivárgott reklámok, például az, ahogy a rapper Post Malone egy sört népszerűsít, az ide kattintson a gyűjtésért.

A Kansas City Chiefs és a Tampa Bay Buccaneers magyar idő szerint február 8-án, hétfő hajnalban találkozik a Super Bowl LV-ben.