4,6 milliárd forintot adtak három Alfa Romeóért

14,8 millió dollárt, vagyis átszámolva 4,6 milliárd forintot fizettek a Sotheby's aukciósház online árverésén három darab Alfa Romeóért. A három kocsi persze nem hétköznapi autó, az 1953-55 között évi egy példányban készült, Berlina Aerodinamica Tecnica (B.A.T) néven ismert koncepcióautó az aerodinamikai hatás pontos megismerése miatt készült el, majd később szépségük miatt váltak a gyűjtők áhított célpontjává.

A B.A.T. 5, B.A.T. 7 és B.A.T. 9d névre keresztelt modellek elkészítésével a Stile Bertone autóépítőt bízta meg az Alfa Romeo. A cég a kocsik alapjául az Alfa Romeo 1900-as modellt választotta, majd a pontos terveket az a Franco Scaglione vázolta fel mindhárom autó esetében, aki többek között a Porsche 356 B Abarth Carrera GTL-t és a Lamborghini 350 GTV-t tervezte, de később az ő munkáját dicsérte az Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale Prototipo, ami már egyértelműen a B.A.T.-kből merített.

Mindhárom modell az Torinói Autószalonon állt a nyilvánosság elé, az elsőt és a harmadikat egyből eladták, a másodikat egy évig megtartotta az Alfa Romeo, de végül két társához hasonlóan egy amerikai tulajdonoshoz került. Az évek során eltávolították a hátsó kilátást zavaró szárnyelemeket, de az 1980-as években visszaállították az eredeti kinézetét. A három kocsi először az 1990-es évek elején került össze, amikor egy amerikai gyűjtő összevásárolta őket, és a kaliforniai Blackhawk Museumban állíttatta ki őket.

>>> A Telex további friss híreiért kattintson ide <<<

A három B.A.T. közül a második kettőt érdemes kiemelni:

  • az 1954-es B.A.T. 7 légellenállási mutatója egészen lenyűgöző, 0,19 Cw, ami mellé érdemes odatenni, hogy a Tesla Model S és a Toyota Prius olyan 0,24 Cw körül mozog,
  • az 1955-ös B.A.T. 9d már picit vadabb megjelenésű az elődjeinél, de egyben tükrözi azt is, hogy az Alfa Romeo egy, az utcai gyártáshoz közelebb álló modellt szeretett volna viszontlátni.

A kocsikat készítő, 2014-ben végül csődbe jutó Bertone a 2008-as Genfi Autószalonon előrukkolt a sorozat legfrissebb, B.A.T. 11-re keresztelt darabjával, amit az Alfa Romeo 8C Competizione sportautó alapjára építettek meg.

A most elárverezett B.A.T.-hármas árát eredetileg 14-20 millió dollár közé lőtték be. A vásárlóról egyelőre nem tudni semmit.

Iratkozz fel a Telex hírlevelére!

Belső infók, tartalomajánlók a szerkesztőktől, csodálatos digitális apróságok!

Feliratkozom