Verstappen a szaúdi F1-futamon is oktatott, a Ferrari újonca hatalmasat ment

2024. március 9. – 19:31

Másolás

Vágólapra másolva

Ha a rajtnál nem is, röviddel utána gyorsan rövidre zárta a 2024-es Forma–1-es Szaúd-arábiai Nagydíj lényegi kérdését a Red Bull: Sergio Pérez eleinte csak pár pillanatra, nem sokkal később pedig már végleg elvette a második helyet Charles Leclerc-től, ezzel korán bebiztosította a Red Bull kettős győzelmét.

Nem mintha segítségre szorult volna a mezőnyből kimagasló Red Bull, de a kettős győzelem lesimázásában egy biztonsági autós szakasz is segítségükre volt. A safety carra a hatodik kör után lett szükség, amikor Lance Stroll törte el az első felfüggesztését a falat elkapva, majd emiatt a gumifalba csapódva. Ekkorra egyébként már megvolt a 2024-es F1-szezon első kiesője, Pierre Gasly elég korán feladta a versenyt az Alpine műszaki problémája miatt.

Lance Stroll autója a Szaúdi Nagydíjon összehozott balesete után – Fotó: Giuseppe Cacace / AFP
Lance Stroll autója a Szaúdi Nagydíjon összehozott balesete után – Fotó: Giuseppe Cacace / AFP

Mire pályára küldték a biztonsági autót, Péreznek már megvolt a második hely: egy remek, bevállalós előzéssel másodszor, tartósan is elvette a második pozíciót Leclerc-től, így az első és második helyről nagyon simán hajthatták végre a Red Bullok az első (és egyetlen) kerékcseréjüket a safety car mögött. Ezzel elég nagy előnybe kerültek például a vezetést átvevő, de a kerékcserét későbbre halasztó Lando Norisszal szemben, olyannyira, hogy a két Red Bull a legkeményebb gumikeveréken is simán előzte meg a McLarent.

Verstappen futamgyőzelme tulajdonképpen egy pillanatra sem forgott veszélyben, de ezzel az előzéssel (az 50 körös futam 13. körében) végérvényesen bebiztosította a tavalyi szezonra visszanyúló sorban kilencedik futamgyőzelmét. Ezzel már meg is közelítette saját 2023-as rekordját, amikor megszakítás nélkül tíz futamgyőzelmet gyűjtött, és a dolgok jelenlegi állása szerint igen nagy eséllyel meg is döntheti ezt a csúcsot. Verstappen mögött Pérez is nagyon simán, senkitől nem zavartatva lett második, az sem jelentett neki gondot, hogy a kerékcseréje után kapott egy 5 másodperces büntetést, amiért kicsit veszélyes manőverrel hagyta ott csapata garázsát.

És igazából azt sem mondhatnánk, hogy a harmadik dobogós helyezésért legalább ádáz küzdelem ment volna, de nem így volt – a futam alatt voltak itt-ott küzdelmek, de a hajrára nagyjából minden rendeződött, a futam leintésekor nem hogy a pontszerző helyeket jelentő top 10-ben, de a pályán sehol nem volt két pilóta egy másodpercen belül egy másik versenyzőhöz képest. A két Red Bull mögött Leclerc a futam leggyorsabb köréért járó plusz pontot bezsebelve lett harmadik.

Időszakosan persze voltak kisebb csaták, Lewis Hamilton például a két McLarennel harcolt elég sok a futam különböző szakaszaiban, végül a két McLaren nyert, hiszen Oscar Piastri a negyedik, Norris a nyolcadik, Hamilton pedig a kilencedik helyen zárt. Ha már harc: hosszabb ideig igen kiélezett küzdelem zajlott a 12-16. helyeken Kevin Magnussen, Cunoda Juki, Esteban Ocon, Alex Albon és Logan Sargeant között, de aztán ők is rendezték a soraikat a pontszerző helyeken kívül.

Muszáj kiemelni a Ferrarihoz Carlos Sainz vakbélgyulladása miatt beugró újoncot, Oliver Bearmant, aki élete első F1-futamán a 11. helyről indulva végül hetedik lett, nagyon gyorsan felvette a bajnokság tempóját, és komoly hiba nélkül, érett versenyzéssel ért el remek eredményt.

Az F1 kisebb kihagyás után, a március 22-24-i hétvégén, immár megszokott, vasárnapi futammal tér vissza Ausztráliában.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!