Verstappen nagyon odacsapott a mezőnynek Japánban, fél másodperc előnnyel nyerte az F1-időmérőt
2023. szeptember 23. – 09:18
Villámgyorsan beigazolódott, hogy egy nagyobb, de csak egyszeri botlás volt a Red Bull visszaesése Szingapúrban, ahogy Japánba ért ugyanis a Forma–1 mezőnye, Max Verstappen újra jelentős előnnyel nyerte mindhárom szabadedzést. Némi meglepetésre a McLarenek mutatkoztak második erőként az időmérő előtt, aztán ezt a szerepet a kvalifikáción is megtartotta a narancssárga festésű csapat.
Az időmérő első szakaszában a Williams-pilóta Logan Sargeant nagyobb balesete kavarta meg a dolgokat, legalábbis annyiban, hogy a piros zászlós megszakítás miatt több versenyzőnek is újra kellett kezdenie a továbbjutásért folytatott küzdelmét. Sargeant bár alaposan összetörte a célegyenesre ráfordító kanyarban az autóját, ő maga sérülés nélkül megúszta. Rajta kívül még Lance Stroll, Nico Hülkenberg és az Alfa Romeo két versenyzője, Valtteri Bottas és Csou Kuan-jü nem jutottak a legjobb 15 közé.
A középső szakasz nem hozott komolyabb meglepetést az időmérőn, a kéztörést szenvedő Daniel Ricciardo helyén az AlphaTaurinál vezető újonc, Liam Lawson, a két Alpine, tehát Pierre Gasly és Esteban Ocon, illetve Alex Albon és Kevin Magnussen maradtak le a top 10-ről. A gumikkal való spórolás miatt az élen elég szorosan alakult a Q2, Charles Leclerc 24 ezreddel volt gyorsabb Verstappennél és 25 ezreddel Sergio Péreznél, de még a hetedik helyre odaérő Cunoda Juki is csak 264 ezredes hátrányt szedett össze.
Az időmérő legvégén Verstappen nagyot villant, több mint félmásodperces előnnyel nyerte meg az időmérőt, hogy biztosan jelezze, csak a szingapúri pályával volt gondja a Red Bullnak. A kétszeres világbajnok holland egyébként egyedüliként tudott 1 perc 29 másodpercen belüli időt. Mögé a két McLaren ért oda Oscar Piastri, Lando Norris sorrendben, így Piastri élete során először rajtolhat az első sorból az F1-ben. Verstappen csapattársa, Pérez még a második sorba sem fért oda, Alonso pedig a 10. helyével egyedüliként mondhatja el magáról, hogy a szezon minden időmérőjén bejutott a Q3-ba és a legjobb tízbe.
Már az időmérőn is gondot okozott, de majd a magyar idő szerint vasárnap reggel 7-kor kezdődő futamon érezteti jobban hatását, hogy újraaszfaltozott szuzukai versenypálya lényegében falja a gumikat, így sok múlik majd azon, melyik csapat hogyan tudja megóvni azokat, illetve milyen gumikeverékekből összerakott, hány kerékcserés taktikát találnak ki a versenyre.
Szolgálati közleményként említjük, hogy a Japán Nagydíj versenyhétvégéje előtt-alatt jelentettek be három szerződéshosszabbítást: Oscar Piastri 2026-ig marad a McLarennél, az AlphaTaurinál pedig 2024-re is marad Cunoda Juki, aki mellett a kéztörésből lábadozó, az F1-be idén szezon közben visszatérő Daniel Ricciardo marad társként. Ezzel szinte teljesnek tekinthető a 2024-es F1-mezőny, egyedül az nem ismert még, ki lesz Alexander Albon versenyzőtársa a Williamsnél, a többi csapatnál nem lesz változás, mindenki megtartja jelenlegi állandó pilótáit.