Idegtépő csatában nyert Verstappen Kanadában, nem omlott össze a Ferrari nyomása alatt

2022. június 19. – 22:14

frissítve

Idegtépő csatában nyert Verstappen Kanadában, nem omlott össze a Ferrari nyomása alatt
Max Verstappen és az őt üldöző Carlos Sainz – Fotó: Peter Fox / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

Másolás

Vágólapra másolva

Carlos Sainz 15 körön keresztül üldözte Max Verstappent, de megelőzni már nem tudta, a Red Bull holland pilótája jól bírta idegekkel a végjátékot. Idei hatodik győzelmét szerezte a címvédő, és már 46 pont az előnye a világbajnoki pontversenyben. Lewis Hamilton lett a harmadik a Kanadai Nagydíjon. A büntetések miatt csak a mezőny végéről rajtoló Charles Leclerc zseniális felzárkózással egészen az 5. helyig jött fel a vasárnapi futamon.

Frissítés: Fernando Alonso a futam után 5 másodperces büntetést kapott szabálytalan védekezés miatt, így a hetedik helyről visszacsúszott a kilencedikre.

Nem is alakulhatott volna jobban Max Verstappen számára a kanadai versenyhétvége: a világbajnokságot vezető holland magabiztosan szerezte meg a pole pozíciót a szombati esős időmérőn, miközben Charles Leclerc csak a 19. helyről rajtolhatott, miután Ferrarijában az erőforrás több elemét is kellett cserélni. Verstappen előtt tehát óriási lehetőség adódott, hogy tovább növelje egyébként is tetemes előnyét legnagyobb riválisával szemben a vb-pontversenyben. (A Kanadai Nagydíj előtt 34 pont volt a különbség kettőjük között.)

A szombati időmérő legnagyobb szenzációját Fernando Alonso okozta. Az Alpine 40 éves spanyol versenyzője a második rajthelyet szerezte meg, közvetlenül Verstappen mellől indulhatott, a Ferrari másik pilótáját, Carlos Sainzt is sikerült megelőznie. A kétszeres világbajnok tíz éve rajtolhatott utoljára az első sorból. Alonso nagyon fogadkozott a futam előtt, hogy támadni fog a rajtnál, és az a célja, hogy az élre álljon.

Három éve rendezték meg utoljára a Kanadai Nagydíjat, a koronavírus-járvány miatt 2020-ban és 2021-ben is elmaradt a futam. 2019-ben Lewis Hamilton nyert Sebastian Vettel és Charles Leclerc előtt.

Két kiesés kavarta meg az élmezőnyt

Az időmérőn látott esőnek nyoma sem volt a versenyen, teljesen száraz körülmények között vágott neki a mezőny a 70 körös Kanadai Nagydíjnak. Verstappen simán megtartotta az első helyet a rajtnál, a nagy fogadkozás ellenére Alonsónak esélye sem volt az előzésre. Sőt, a 3. körben Sainzzal szemben a második helyet is elveszítette.

A 8. körben hirtelen lelassult Pérez autója, a mexikóinak technikai probléma miatt kellett félre állnia. A pálya szélén álló Red Bull miatt virtuális biztonsági autós fázis lépett életbe. Ezt kihasználva az élmezőnyből Verstappen és Hamilton is kereket cserélt, mindketten kemény keverékre váltottak. Sainz viszont kint maradt, így átvette a vezetést. Hasonlóan taktikázott Alonso is, aki ezzel feljött a második helyre.

Nem sokáig örülhetett az előkelő pozíciónak a spanyol, a 15. körben elment mellette a frissebb gumikon autózó Verstappen. Ekkor 4-5 másodperc volt közte és az élen álló Sainz között.

A 2022-es Kanadai Nagydíj rajtja – Fotó: Chris Helgren / Reuters
A 2022-es Kanadai Nagydíj rajtja – Fotó: Chris Helgren / Reuters

A 20. körben megint jött a VSC, ezúttal Mick Schumacher (Haas) kiesése miatt kellett lassítania a mezőnynek. Sainz is letudta a kerékcseréjét, amivel átmenetileg visszaesett a 3. helyre. Pár kör alatt utol érte Alonsót, és visszavette tőle a második helyet.

A biztonsági autó hozta helyzetbe a Ferrarit

A 25. körben Verstappen-Sainz-Hamilton-Alonso-Russell-Ocon-Leclerc-Bottas-Stroll-Csou Kuan-jü volt az első tíz sorrendje. Verstappen közel 9 másodperccel vezetett Sainz előtt, viszont a spanyolnak jóval frissebbek voltak a gumijai. Nagyon sok volt még ekkor hátra a versenyből, egyáltalán nem volt biztos, hogy Verstappen gumijai kibírják a végéig. A Ferrari fokozatosan csökkentette a hátrányát, körönként 1-2 tizeddel volt gyorsabb nála Sainz.

Nem kockázatott a Red Bull, és a 43. körben kihívták Verstappent egy újabb kerékcserére. Felcserélődtek a szerepek, Verstappen kezdte el üldözni Sainzot. 27 körrel a vége előtt nagyjából 11 másodperc volt az előnye a Red Bullal szemben. Verstappen brutális tempót diktált az új abroncsokon, pár kör alatt 3-4 másodpercet hozott Sainzon.

Ezúttal a Ferrari mellé állt a szerencse: a 49. körben Juki Cunoda (AlphaTauri) balesete miatt beküldték a biztonsági autót, így Sainz minimális időveszteséggel cserélhetett kereket. Megint fordult a kocka, hiába állt az élre Verstappen, Sainznál volt a gumielőny. Az újraindítás után Verstappen megőrizte az első helyét, de nem tudta lerázni Sainzt, folyamatosan DRS-távolságon belül követte őt a spanyol.

Sainznak 15 köre volt, hogy megelőzze Verstappent, a holland azonban nem omlott össze a nyomás alatt, sikerült megtartania az első helyet a leintésig. Lewis Hamilton futott be a harmadik helyre, csapattársa, George Russell lett a negyedik. Leclerc fantasztikus felzárkózást mutatott be, egészen az 5. helyig jött fel a mezőny végéről indulva. A leggyorsabb körért járó bónuszpontot Sainz vitte el.

A top 10 sorrendje: Verstappen-Sainz-Hamilton-Russell-Leclerc-Ocon-Alonso-Bottas-Kuan-jü-Stroll.

Idei hatodik győzelmét szerezte Verstappen, amivel már 46 pont az előnye a vb-pontversenyben a 2. helyen álló Sergio Pérezzel szemben, Charles Leclerc pedig már 49 pontra van tőle.

A világbajnokság állása 9 futam után, pilóták:

  • Max Verstappen: 175 pont
  • Sergio Pérez: 129 pont
  • Charles Leclec: 126 pont

A világbajnokság állása 9 futam után, konstruktőrök:

  • Red Bull: 304 pont
  • Ferrari: 228 pont
  • Mercedes: 188 pont

A világbajnokság két hét múlva a Brit Nagydíjjal folytatódik.