A ferraris Leclerc-é az új F1-korszak első időmérője, egy Alfa Romeo a 6., egy Haas a 7. helyen
2022. március 19. – 17:13
frissítve
A Ferrari, azon belül is Charles Leclerc győzelmét hozta a Forma–1 új korszakának első időmérője, a világbajnok Max Verstappen a 2. helyet szerezte meg a másik ferraris Carlos Sainz előtt. A Mercedes komoly lemaradásban, az Alfa Romeo és a Haas nagy meglepetést okozott.
A teljesen új fejlesztésű, a korábbiakhoz képest teljesen más, az F1-be 40 év után visszahozott talajkölcsönhatásra építő versenyautók érkezése több meglepetést is hozott – a világbajnok Mercedestől az Alfa Romeóhoz igazoló Valtteri Bottas például a hatodik helyen zárt az időmérőt, közvetlenül eddigi csapattársa, Lewis Hamilton mögött, miközben jócskán megelőzte a mercedeses utódját, George Russellt. Szintén óriási meglepetés, hogy az F1-be visszatérő Kevin Magnussen a hetedik lett a tavalyi szezon messze legrosszabb csapata, a Haas autójával.
A McLarennek van még dolga bőven
Az új F1-korszak első időmérője máris viszonylag nagy fordulattal indult, nem jutott be a legjobb 15 közé ugyanis Daniel Ricciardo a McLarennel, továbbjutott viszont az F1 első kínai pilótája, az Alfa Romeo újonca, Csou Kuan-jü, illetve az eddig nem sok életjelet mutató Williamset vezető, az F1-be egy év kihagyás után visszatérő Alex Albon. A kiesők között volt Ricciardo mellett Cunoda Yuki (AlfaTauri), mindkét Aston Martin (Nico Hülkenberg és Lance Stroll), illetve Nicholas Latifi a Williamsszel.
Az időmérő első harmada, vagyis a Q1 végén még az első öt helyen négy olyan pilóta volt, aki mögött Ferrari-motor berreg az autóban – Charles Leclerc és Carlos Sainz (Ferrari) voltak a leggyorsabbak, majd Max Verstappen után Valtteri Bottas (Alfa Romeo) és a tavalyi szezon messze leggyengébb csapatához, a Haashoz visszatérő Kevin Magnussen jöttek.
A Q2 végére ez már jelentősen módosult, a legjobb ötben már csak két Ferrari-erőforrás maradt, Sainz és Leclerc, miközben a vezetést Verstappen vette át. A két Red Bull, Ferrari és Mercedes mellett a legjobb tízbe egy-egy Haas (Kevin Magnussen), Alpine (Fernando Alonso), AlfaTauri (Pierre Gasly) és Alfa Romeo (Valtteri Bottas) jutottak be. Bottas ezzel egyébként sorban a 102. időmérőjén jutott be a top 10-be, csakhogy már nem a világbajnok Mercedes, hanem az eddig a mezőny hátsóbb traktusát erősítő Alfa Romeóval.
A Ferrari kezdi az élen a szezont
Verstappen és a második Sainz között ekkor csak 2 századmásodperc volt, az ötödik Hamilton pedig 3 tizeden belül jött mögöttük, míg a top 10-et nem egész egy másodperc választotta el.
A mindenről döntő Q3-ban a Ferrari és a Red Bull nagy csatája következett, végül a Ferrari nyert, visszatérve az F1 élmezőnyébe. Charles Leclerc 123 ezredmásodperccel verte a világbajnoki címvédő Verstappent, a harmadik helyre Carlos Sainz, a negyedikre Sergio Pérez ért oda.
A hétszeres világbajnok Lewis Hamilton csak az ötödik lett, csapattársa, George Russell pedig csak a kilencedik – közéjük befért Bottas, Magnussen és Alonso is, míg a top 10-et az alphatauris Pierre Gasly zárta.
Ami a 2022-es F1-korszak sebességét illeti, Leclerc pole pozíciót érő ideje több mint 1,5 másodperccel volt lassabb annál a körnél, amivel egy éve Verstappen megnyerte a bahreini időmérőt.
Fontosabb, az időmérőt érintő szabályváltoztatás 2021-hez képest, hogy az első tízben záró pilótáknak már nem az időmérő középső szakaszában (Q2) futott legjobb körön használt gumin kell kezdenie a futamot, hanem a másik 10 pilótához hasonlóan ők is szabadon dönthetnek arról, milyen keverékű gumival állnak fel a rajtrácsra.
A 2022-es szezon első futama, a Bahreini Nagydíj vasárnap 16.00-kor rajtol majd.