A visegrádi várhoz is felteker, a Balatont is megkerüli a Budapestről rajtoló Giro d'Italia mezőnye

2021. november 3. – 14:56

frissítve

A visegrádi várhoz is felteker, a Balatont is megkerüli a Budapestről rajtoló Giro d'Italia mezőnye
Fotó: Huszti István / Telex

Másolás

Vágólapra másolva

Az eredeti tervek szerint 2020-ban rajtolt volna Magyarországról a Giro d'Italia, de a járvány miatt ez a terv meghiúsult. Akkor Révész Máriusz kormánybiztos azt mondta, hogy egy teljes értékű Giro idehozatalán továbbra is dolgozni fognak. A 2021 is némileg bizonytalan volt járványszempontból, és az olasz körverseny amúgy is kétévente szokott Olaszországon kívülről rajtolni, így a 2022-es Nagy Rajt (Grande Partenza) volt reális. Az már a múlt héten kiderült, hogy Budapestről rajtol a Giro, de hogy merre megy a három hazai szakasz, azt most jelentették be.

A 2020-es tervek arról szóltak, hogy szombaton, vasárnap és hétfőn lesznek magyarországi szakaszok, és pihenőnap nélkül kedden Szicíliában folytatódik a verseny, de ehhez képest módosult az időbeosztás és az etapok is. 2022-ben pénteken, szombaton és vasárnap teker majd a Giro-mezőny nálunk, és majd egy pihenőnap beiktatásával folyatják Olaszországban. 2020-ban Győr is célváros volt még, jó részben a szlovák Peter Sagan miatt került be az útvonalba, de most már nem volt prioritása a szlovákiai szurkolók idecsábítása, így kikerült a programból.

Első szakasz: május 6., Budapest-Visegrád 195 km
A mezőny Székesfehérvár és Esztergom érintése után teker majd föl a visegrádi várhoz. Paolo Bellino, a versenyt szervező RSC igazgatója szerint nehéz szakasz dönt majd az első rózsaszín trikóról, sok benne a szintezés, a záró meredeken pedig bármi megtörténhet, nehéz dolguk lesz a sprintereknek.

„Örülök, hogy Visegrád bekerült, a szervezők, lehet, hogy tudják, hogy mindig arra edzek. Tegnap Fetter Erikkel arról beszéltünk, mind a ketten nagyon szeretjük ezt az emelkedőt, csak azt kell eldönteni, hogy ki nyerjen. Dina Márton is sokat teker erre, és a magyar tömegek fel fognak minket tolni arra hegyre. Nagyjából két hete úgy kelek, hogy meg kell nyernem ezt a szakaszt, de ez jóval nehezebb lesz, mint felvenni a rózsaszín trikót” – mondta Valter Attila, az FDJ versenyzője, aki idén három napig viselte a trikót.

Második szakasz: május 7., Budapest 9,2 km időfutam
Pénteken nem mertek megkockáztatni egy lezárást a szervezők Budapesten, de azért nem marad időfutam nélkül a főváros. Szombaton egy meredek emelkedővel végződő szakaszt kell majd teljesíteni.

A rajt a Hősök terén lesz, majd a Budai Várban, a Szentháromság téren lesz a cél. A bringások az Andrássy úton indulnak el, majd a Ferdinánd hídon át az Alkotmány utcára hajtanak. Budára a Margit hídon jutnak át, majd a Hunyadi János úton kaptatnak fel a Várba.

Paolo Bellino, a Giro d'Italiát szervező RCS igazgatója, Stephen Roche, az 1987-es Giro győztese, Valter Attila, Fetter Erik és Révész Máriusz – Fotó: Huszti István / Telex
Paolo Bellino, a Giro d'Italiát szervező RCS igazgatója, Stephen Roche, az 1987-es Giro győztese, Valter Attila, Fetter Erik és Révész Máriusz – Fotó: Huszti István / Telex

Harmadik szakasz: május 8., Kaposvár-Balatonfüred 201 km
A harmadik szakaszról a Balaton miatt látványos képeket fog adni a közvetítés, és a várakozások szerint nagyon gyors is lesz ez az etap, ahol a sprinterek nyerhetnek. A kaposvári rajt után a mezőny érinti Nagykanizsát, Badacsonyt és Tihanyt is.

Hogy Kaposvár bekerült a programba, abban nagy szerepe van Giacomo Pedrazininak. Ő volt az egyik ötletgazdája annak, hogy idehozzák a Girót. Az olasz üzletember Kaposváron él, és az EOLO-Kometa csapat (itt teker Fetter Erik és Dina Márton is) egyik főszponzora. „Négy éve kezdtük szponzorálni Alberto Contador alapítványát, és úgy jött az ötlet, hogy érdekes lenne, ha a Giro d'Italiát Magyarországon szerveznénk meg. Három éve bele is fogtunk, majd a Covid után újra tudtunk dolgozni rajta. Én az olasz RCS Sport és magyar szervezőcsapat között közvetítettem, hogy könnyen megoldást találjanak erre, és aláírhassák a szerződést. Én csak az előmozdítója voltam ennek” – monda Pedrazini.

„Végre itt vagyunk, ebben a fantasztikus városban. Három csodálatos szakasszal rajtolunk, de nem azokkal, amit korábban terveztünk. Ez egy fontos üzenet, hogy visszatérünk a normalitáshoz. Több mint kétszáz ország és 8 milliárd néző láthatja majd Magyarországot. Hogy Attila viselhette a rózsaszín trikót, tovább erősítette a két ország közötti barátságot” – mondta köszöntőjében Paolo Bellino.

Révész Máriusz azzal kezdte, hogy nem sok olyan város van, amelyik kétévente el nyeri a nagy rajtot, de szerinte Magyarország nagy nyertese volt annak, hogy két évet csúszott a rajt. Egyrészt Valter Attila sikere miatt, ami az egész ország figyelmét felhívta az országúti kerékpárra. Révész szerint az elmaradt Giro hozadéka az is, hogy a Tour de Hongrie-n egyre több topcsapat indul el. 2020-ban a két verseny fedésben lett volna egymással, hogy ha már itt vannak a csapatokat kiszolgáló buszok és a felszerelés, akkor a Girón nem indulók versenyzőik nálunk versenyezhessenek. Ez a járvány miatt nem jött össze, de a végül ősszel megtartott TdH-re eljöttek a már benevezett World Tour-csapatok is.

„A Giro hatalmas országmarketing, ami hozzájárulhat a turizmus újraéledéséhez. Több tízezren utazhatnak majd hozzánk. Ezért nem tudtuk elvállalni a 2020-as és 2021-es rendezést. Bízom benne, hogy 2022-ben minden rendben lesz. Ezzel indulhat el az új turisztikai szezon” – mondta Révész Máriusz.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!