Fura jelenet a Magyar Nagydíjon: Hamilton tök egyedül rajtolhatott el

2021. augusztus 01. – 17:55

frissítve

Fura jelenet a Magyar Nagydíjon: Hamilton tök egyedül rajtolhatott el
A Magyar Nagydíj második rajtját egyedül letudó Lewis Hamilton – Fotó: Formula One / Twitter

Másolás

Vágólapra másolva

Több egészen furcsa jelenet zajlott le a Hungaroringen, ezek egyikén Lewis Hamilton teljesen egyedül rajtolhatott el a rajtrácsról. De ez hogy történhetett? És hol voltak a többiek?

Látványos, izgalmas, meglepetésekkel és káosszal teli volt a 2021-es Magyar Nagydíj, köszönhetően annak, hogy a rajtra vizes, csúszós pálya várta a pilótákat. A célegyenes végén Valtteri Bottas és Lance Stroll is elmérték a féktávot, és fékezés közben a többi versenyzőbe csúszva elég nagy balesetet okoztak.

Az ütközések miatt kiesett Bottas, Stroll, Sergio Pérez, Charles Leclerc és Lando Norris, míg Max Verstappen és Daniel Ricciardo autója komoly, a versenytempójukat alaposan visszavető mértékű sérülést szenvedett.

A balesetekben pályára került rengeteg törmelék miatt előbb beküldték a biztonsági autót, majd meg is szakították a futamot – ilyenkor egy második állórajt után jöhet a folytatás a szabályok szerint.

Ez így is lett volna, csakhogy a futamot még vizes, nedves körülmények között szakították meg, tehát az összes kocsin átmeneti esőgumi volt. A nagyjából félórás leállás alatt viszont elállt az eső, és a pálya is elkezdett száradni, így az akkor még versenyben levő 15 pilóta egy kivétellel úgy döntött, hogy a szabályok által megengedett módon inkább kihagyják a rajtot, bemennek a boxutcába kereket cserélni, és csak a boxutcából, már száraz pályára való gumikon folytatják a futamot a „mezőny után” elindulva.

Az egyetlen pilóta, aki nem jól mérte fel a körülményeket a felvezető körön, a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton volt, ő nem kanyarodott ki a Mercedes garázsa felé, hanem felállt az első rajtkockába. Teljesen egyedül – így foghíjasabb volt a rajtrács, mint a 2005-os Amerikai Nagydíjon, ahol a Michelin gumijai elleni tüntetés miatt csak hat pilóta volt hajlandó rajthoz állni a futamon.

Hamilton maga is meglepődött, hogy elszámolta magát, már a boxutca kijárata mellett elhaladva konstatálta a csapatnak a rádióban, hogy igen, bizony túl száraz a pálya az átmeneti esőgumikhoz, így ő az újraindítás utáni első kör végén tudta le a kerékcseréjét, amivel az utolsó helyre esett vissza.

Hamilton szép lassan így is átvágta magát a legtöbb pilótán, és végül a harmadik helyen ért célba, amivel átvette a vezetést a világbajnoki pontversenyben Max Verstappentől, de ha ő is kerékcserére megy a rajt helyett, szinte biztos, hogy futamgyőzelmet szerzett volna, még jobban elhúzva a Magyar Nagydíjat egy ponttal záró Verstappentől.

A Mercedes a futam után megvédte a döntést, a csapatfőnök Toto Wolff szerint az első helyezettnek mindig nehéz a dolga, hiszen nem tud a többi pilóta döntéséből dolgozni, és az is simán előfordulhatott volna, hogy mindenki kint marad, csak Hamilton megy be kereket cserélni, akkor pedig végig forgalomban kellett volna haladnia szintúgy.

A Telex csak tőled függ. Legyél a rendszeres támogatónk!
Támogatom!
A Telex csak tőled függ. Legyél a rendszeres támogatónk!
Támogatom!