Fura jelenet a Magyar Nagydíjon: Hamilton tök egyedül rajtolhatott el

2021. augusztus 1. – 17:55

frissítve

Fura jelenet a Magyar Nagydíjon: Hamilton tök egyedül rajtolhatott el
A Magyar Nagydíj második rajtját egyedül letudó Lewis Hamilton – Fotó: Formula One / Twitter

Másolás

Vágólapra másolva

Több egészen furcsa jelenet zajlott le a Hungaroringen, ezek egyikén Lewis Hamilton teljesen egyedül rajtolhatott el a rajtrácsról. De ez hogy történhetett? És hol voltak a többiek?

Látványos, izgalmas, meglepetésekkel és káosszal teli volt a 2021-es Magyar Nagydíj, köszönhetően annak, hogy a rajtra vizes, csúszós pálya várta a pilótákat. A célegyenes végén Valtteri Bottas és Lance Stroll is elmérték a féktávot, és fékezés közben a többi versenyzőbe csúszva elég nagy balesetet okoztak.

Az ütközések miatt kiesett Bottas, Stroll, Sergio Pérez, Charles Leclerc és Lando Norris, míg Max Verstappen és Daniel Ricciardo autója komoly, a versenytempójukat alaposan visszavető mértékű sérülést szenvedett.

A balesetekben pályára került rengeteg törmelék miatt előbb beküldték a biztonsági autót, majd meg is szakították a futamot – ilyenkor egy második állórajt után jöhet a folytatás a szabályok szerint.

Ez így is lett volna, csakhogy a futamot még vizes, nedves körülmények között szakították meg, tehát az összes kocsin átmeneti esőgumi volt. A nagyjából félórás leállás alatt viszont elállt az eső, és a pálya is elkezdett száradni, így az akkor még versenyben levő 15 pilóta egy kivétellel úgy döntött, hogy a szabályok által megengedett módon inkább kihagyják a rajtot, bemennek a boxutcába kereket cserélni, és csak a boxutcából, már száraz pályára való gumikon folytatják a futamot a „mezőny után” elindulva.

Az egyetlen pilóta, aki nem jól mérte fel a körülményeket a felvezető körön, a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton volt, ő nem kanyarodott ki a Mercedes garázsa felé, hanem felállt az első rajtkockába. Teljesen egyedül – így foghíjasabb volt a rajtrács, mint a 2005-os Amerikai Nagydíjon, ahol a Michelin gumijai elleni tüntetés miatt csak hat pilóta volt hajlandó rajthoz állni a futamon.

Hamilton maga is meglepődött, hogy elszámolta magát, már a boxutca kijárata mellett elhaladva konstatálta a csapatnak a rádióban, hogy igen, bizony túl száraz a pálya az átmeneti esőgumikhoz, így ő az újraindítás utáni első kör végén tudta le a kerékcseréjét, amivel az utolsó helyre esett vissza.

Hamilton szép lassan így is átvágta magát a legtöbb pilótán, és végül a harmadik helyen ért célba, amivel átvette a vezetést a világbajnoki pontversenyben Max Verstappentől, de ha ő is kerékcserére megy a rajt helyett, szinte biztos, hogy futamgyőzelmet szerzett volna, még jobban elhúzva a Magyar Nagydíjat egy ponttal záró Verstappentől.

A Mercedes a futam után megvédte a döntést, a csapatfőnök Toto Wolff szerint az első helyezettnek mindig nehéz a dolga, hiszen nem tud a többi pilóta döntéséből dolgozni, és az is simán előfordulhatott volna, hogy mindenki kint marad, csak Hamilton megy be kereket cserélni, akkor pedig végig forgalomban kellett volna haladnia szintúgy.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!