Hamilton az első körben kiütötte Verstappent, de 10 másodperc büntetéssel is megnyerte a Brit Nagydíjat

2021. július 18. – 18:04

frissítve

Hamilton az első körben kiütötte Verstappent, de 10 másodperc büntetéssel is megnyerte a Brit Nagydíjat
Lewis Hamilton a Brit Nagydíjon aratott győzelme után – Fotó: Peter Cziborra / Reuters

Másolás

Vágólapra másolva

Lewis Hamilton és Max Verstappen az első körben ütköztek a Brit Nagydíjon, de Hamilton még a koccanásért kapott 10 másodperces büntetéssel együtt is meg tudta nyerni a versenyt. Ehhez Charles Leclerc-t kellett megelőznie, ez három körrel a vége előtt sikerült. Hamilton hátránya 8 pontra csökkent a bajnoki pontversenyben, újra nyílt a küzdelem a vb-címért.


A rendkívül parázs, az F1 történetében szombaton bemutatkozó, 17 körös sprintfutam után a vasárnapi verseny is hatalmas feszültséget hozott a Brit Nagydíjon – Max Verstappen és Lewis Hamilton újabb, szezonbeli ötödik vagy hatodik hatalmas csatája mág nem múlt el ütközés nélkül. A két autó a hátsó egyenes, a Hangar végén ért össze, a hosszú kanyarok óta tartó küzdelem végén sem Hamilton, sem Verstappen nem akart engedni a másiknak. Végül Hamilton bal első és Verstappen jobb hátsó gumija érintette egymást, ez is elég volt ahhoz, hogy Verstappen nagy sebességnél kisodródjon, majd a gumifalba csapódjon.

Verstappen kocsija akkora erővel csapódott a gumifalba, hogy meg is kellett szakítani a futamot, amíg megszerelték a védelmet jelentő falat. A Red Bull pilótája szerencsére saját erőből szállt ki a kocsiból. A javítási munkákat hátráltatta, hogy feltehetőleg az ütközés erejétől megsérült a Red Bull akkumulátora, amit csak nagy nehezen tudtak lekapcsolni a csapat mérnökei. Amíg ez nem történt meg, addig sem a kocsihoz, sem a gumifalhoz nem nyúlhatott senki, így több mint fél óra leállás után folytatódhatott csak a verseny.

A baleset után egyébként Hamilton is megcsúszott kicsit, így Charles Leclerc állt az élre a Ferrarival. A Red Bull nagyon nehéz helyzetbe került, hiszen Verstappen az első kör vége előtt kiesett, a szombati sprintfutamon hibázó csapattársa, Sergio Pérez pedig a mezőny végén hajtott ekkor. A verseny újabb állórajttal folytatódott, ennél Leclerc megtartotta az első helyét Hamilton előtt, a páros mögé viszont Lando Norris ért fel a McLarennel, Valtteri Bottast előzve.

A rajt után szinte azonnal megszületett a döntés Hamilton és Verstappen balesete ügyében:
a versenybírók szerint Hamilton volt a felelős, aki 10 másodperces büntetést kapott a rivális kilökése miatt. Ez egyébként a második legkisebb büntetés, amit baleset okozásáért kaphat pilóta, vagyis Hamilton elég simán megúszta a dolgot.

Leclerc a 15. körig magabiztosan vezetett, ekkor viszont Hamilton hirtelen a felére csökkentette a 2 másodperchez közelítő hátrányát. A csapat és Leclerc közötti rádiókommunikációból kiderült, hogy egy pillanatra kihagyott a Ferrari motorja, a monacói pilóta aggódva próbálta megtudni, hogy mi okozta a gondot. A hibát természetesen egyből jelezte a Mercedes Hamiltonnak, aki fokozni kezdte a tempót, de mivel nem jött újabb nagyobb kihagyás a Ferraritól, nem tudott akcióba lépni.

Ezek után várható volt, hogy Hamilton legnagyobb esélye az előzésre a kerékcseréknél lesz. A tervezett boxkiállások nagyjából a 20. kör környékén indultak, a többség számára probléma nélkül, a sokáig harmadik helyen haladó Norris viszont túl sok időt töltött a csapat garázsa előtt – az egyik fennragadó kerék miatt elvesztett másodpercek épp elegek voltak ahhoz, hogy Bottas a saját kerékcseréje végére megelőzze a McLarent.

Hamilton a 28. körben jelentette, hogy a bal első kereke teljesen elkopott, így ment is az új szett gumikért. A kerékcsere előtt letudta a 10 másodperces büntetését, így legalább a folytatásban nem kellett számolgatni, hogy azzal együtt hol is végezne – tiszta sor volt, hogy Bottas és Norris párosa mögé, az ötödik helyre ért vissza. Ebből gyorsan a negyedik hely lett Carlos Sainz boxkiállásával, innentől, a futam nagyjából második felében már csak az első helyre visszatérő Leclerc, illetve Bottas, Norris és Hamilton csatáját kellett figyelni, már a futamgyőzelemre esélyesek szempontjából.

Leclerc sokáig vezette a Brit Nagydíjat, végül második lett Hamilton mögött – Fotó: Peter Cziborra / Reuters
Leclerc sokáig vezette a Brit Nagydíjat, végül második lett Hamilton mögött – Fotó: Peter Cziborra / Reuters

A friss gumikon Hamilton szárnyakat kapott, az első teljes körében 1,5 másodperccel volt gyorsabb Norrisnál, akire rohamosan közelített. Ez nem sokáig maradt így, a hétszeres világbajnok Hamilton a 31. körben már meg is előzte Norrist, feljőve ezzel a harmadik helyre, majd tovább folytatta az üldözést, saját csapattársát, Bottast célba véve. A finn ekkor kevesebb mint 4, az élen haladó Leclerc kevesebb, mint 13 másodpercre volt tőle 21 körrel a vége előtt.

A 40. körhöz közeledve Hamilton fokozta a tempót, Bottasnál és az élen haladó Leclerc-nél is gyorsabb volt, így a Mercedes kénytelen volt csapatutasítást érvényesíteni, és rászólni Bottasra, hogy engedje el a vb-címre pályázó csapattársát. Hamilton bő 8 másodperces hátránnyal érkezett meg Leclerc mögé, akin körönként egy másodpercet hozott ekkor.

Érezhetően mindent beleadott Leclerc, körről körre gyorsabb volt, sorra a saját legjobb körideit futva, csakhogy mögötte Hamilton a verseny legjobb köridejét javította meg szinte minden egyes alkalommal, amikor áthaladt a célvonalon. Egyértelmű volt, hogy elkerülhetetlen lesz a csata a páros között, Hamilton pedig az 50. körben levadászta a Ferrarit. Ugyanott csinálta meg a manővert, ahol Verstappennel koccant, ugyanúgy a belső íven próbálkozott – ezúttal mindketten engedtek volna, de Hamilton úgy is előzni tudott, hogy elvette a gázt, mert Leclerc lesodródott.

Innentől már gyerekjáték volt a győzelem a hatalmasat küzdő Hamiltonnak, aki egy 10 másodperces büntetéssel együtt is meg tudta nyerni a Brit Nagydíjat, immár nyolcadszor. Verstappen kiesésének köszönhetően Hamilton 8 pontra csökkentette hátrányát a bajnoki pontversenyben, a csapatok között pedig 4 pontra jött fel a Mercedes a Red Bull mögé.

Hamilton mögött Leclerc lett a második, Bottas pedig a harmadik, mögöttük a két McLaren ért célba. Pérez a másik Red Bull-lal nem tudott pontot szerezni, csak annyival tudta segíteni csapatát és Verstappent, hogy a futam legvégén megakadályozta, hogy Hamilton kapja a verseny leggyorsabb köréért járó egy pontot. Azzal viszont, hogy Verstappen mellett Pérez sem szerzett pontot, Lando Norris feljött a bajnoki pontverseny harmadik helyére.

Folytatás július 30. és augusztus 1. között a Magyar Nagydíjjal.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!