Bejött az F1 nagy húzása, 17 kör tömör izgalmat hozott a sprintfutam Silverstone-ban

2021. július 17. – 18:01

frissítve

Bejött az F1 nagy húzása, 17 kör tömör izgalmat hozott a sprintfutam Silverstone-ban
A silverstone-i sprintfutam rajtja – Fotó: Peter Cziborra / Reuters

Másolás

Vágólapra másolva

Silverstone-ban, a Brit Nagydíj versenyhétvégéjén debütált az a kísérleti verseny, amitől a Forma–1 vezetői a szokott lebonyolításhoz képest pluszizgalmakat vártak. Az újítás egy 100 km-es, 17 körös sprintfutam formájában jött el, ami miatt a szokásos időmérő péntekre csúszott előre. Ez határozta meg a sprintfutam rajtsorrendjét, a vasárnapi versenyét pedig a sprintfutam – vagyis lényegében 17 plusz, különválasztott körrel toldották meg a versenyhétvége programját, hátha ez felpörgeti a dolgokat.

A felforgatott programhoz fűzött várakozások már pénteken látszottak azzal, hogy a szokott három helyett csak egy szabadedzés volt az időmérő előtt, így a csapatoknak jóval kevesebb idejük volt megtalálni az ideális beállításokat, a teljesen szokatlan lebonyolítás pedig szombaton is fokozta az izgalmakat.

Kapásból azzal, hogy Lewis Hamilton öt futam kihagyás után hiába nyerte meg újra az időmérőt, azonnal lerajtolta őt a bajnoki pontversenyt vezető Max Verstappen, akit az sem hátráltatott – sőt, talán a gumikban tapasztalt nyomás növelésével még segítette is -, hogy a rajt előtt kigyulladt a bal első fékje.

Verstappen a 17 kör végéig megtartotta az első métereken megszerzett első helyét, ezzel komoly helyzeti előnybe került a vasárnapi futamra, főleg úgy, hogy az időmérő alapján csak a második helyről rajtolhatott volna, ha klasszikus versenyhétvégét látunk.

A kockázatvállalás hátrébb is megmutatta, hogyan lehet izgalmasabb a verseny:

  • nem sokkal a rajt után az időmérőn óriási bravúrral a legjobb 10-be bekerülő George Russell, illetve Carlos Sainz koccantak, utóbbi annyira visszaesett, hogy vasárnap is csak a top 10-en kívülről rajtolhat. A mezőny egyik leglassabb kocsijával versenyző Russell a 9. helyről rajtolhat majd vasárnap, ami óriási eredmény a Williamstől,
  • Fernando Alonso lágy gumikat választva a rajtra, kapásból hat helyet ugrott előre, de ahogy kezdtek elkopni a lágy keverékek alatta, úgy csúszott egyre visszább, végül a hetedik helyen fejezte be a sprintversenyt,
  • hasonló módon, lágy gumikkal próbálkozott Valtteri Bottas is, de ő nem tudott Alonso mintájára előrébb lépni a rajtnál, és a harmadik rajthelyét megtartva ért célba,
  • a csapattárs Max Verstappenhez képest eléggé elmaradó Sergio Pérez az ötödik körben megpördült a Red Bull-lal, és a némileg sérült autóval végig a 18. helyen poroszkált, hogy aztán a legvégén kihajtson a garázsba, ami azt jelenti, hogy vasárnap csak a boxutcából rajtolhat majd.

A 17 kör végén Verstappen nyert, ezzel 3 pontot gyűjtött, mögötte Hamilton, illetve Bottas értek célba a maradék két, illetve egy pontért.

Az F1 történetének első sprintfutama – épp a korlátozott hossza miatt – kellő izgalmat hozott, de fontos tapasztalatot is gyűjthettek a csapatok, például azt, hogy a közepes gumik nem bírják valami hosszan a pályán, így vasárnap alighanem kétkiállásos taktika lesz majd a nyerő.

Az időmérő eredményéhez képest vizsgálva Verstappen az abszolút győztes, hiszen beelőzte Hamiltont a rajtsorrendben, de nagyot nyert a négy-négy helyet előrelépő Alonso és Kimi Räikkönen is, ők a 7. és a 13. helyekről indulhatnak majd. Szintén bejött a sprintfutam az időmérőhöz képest három helyet javító Oconnak, illetve a két pozíciót előrelépő Vettelnek.

Amennyiben a sprintfutam után nem osztanak ki büntetést, az alábbi sorrendben kezdik majd a pilóták a vasárnapi futamot:

A Telex csak tőled függ. Legyél a rendszeres támogatónk!
Támogatom!
A Telex csak tőled függ. Legyél a rendszeres támogatónk!
Támogatom!