43 órás lett az F1 leghosszabb kerékcseréje

2021. május 28. – 07:13

43 órás lett az F1 leghosszabb kerékcseréje
A Valtteri Bottas kocsiján ragadt jobb első kerék a Monacói Nagydíjon – Fotó: Mark Thompson / Getty Images

Másolás

Vágólapra másolva

Vasárnap kezdődött, de csak kedden ért véget Valtteri Bottas, a világbajnoki címvédő Mercedes F1-pilótájának monacói kerékcseréje, osztott meg részleteket a meglehetősen furcsa, eddig nem látott esetről a csapat csütörtökön.

Bottas a második helyről állt ki kerékcserére a május 23-i, múlt vasárnapi Monacói Nagydíjon, ám közben nem várt technikai probléma lépett fel, a szerelők ugyanis nem tudták leszedni a kocsi jobb első kerekét, így a finn pilóta végül kénytelen volt feladni a futamot.

A kerék még a verseny leintése után is a 77-es rajtszámú kocsin figyelt, majd a Mercedes közölte, olyan problémával állnak szemben, amit csak otthon, az angliai gyárban tudnak megoldani, így vitték magukkal a Pirelli gumiját is Brackley-be. A probléma megoldására még a Ferrari is felajánlotta a segítségét, igaz, a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint pörölykalapáccsal jelentek meg segíteni az olasz csapat szerelői a garázsukban, ami nem éppen egy finom megoldás lett volna.

A Mercedes végül egy precíziós fúróval oldotta meg a dolgot, a hivatalos közlés alapján helyi idő szerint kedd reggel 9 óra 59 perckor szabadították meg a kocsit a rászorult keréktől, így mivel a brit időzóna szerint 13.55-kor kezdték meg a kerékcserét, bő 43 órába telt, hogy leszedjék a megszorult kereket.

A probléma egyébként tényleg szokatlan volt, ezért is járt el ennyire óvatosan a Mercedes, és várt inkább arra, hogy a gyárban, ellenőrzött körülmények között vágják le a kereket. Nem az történt ugyanis, hogy a felnit rögzítő csavar a felrakáskor elvétette a menetet és megszorult, hanem valami, feltehetőleg anyaghibára visszavezethető oknál fogva a csavarpisztoly lebontotta a teljes külső menetet a csavaranyáról – ez jól látszik mind a Mercedes fenti, mind az F1 lenti felvételén.

A Mercedes egyébként korábban felvetette, hogy az is okozhatta a sokba kerülő esetet, hogy Bottas szokatlan szögben állt be a kerékcseréhez, ezért a szerelőnek furcsa mozdulattal kellett odanyúlnia, de csak egy későbbi, részletesebb vizsgálat során derül majd ki, hogy ez, vagy esetleg anyaghiba volt-e a fő gond.