Miután kirúgták a Spílertől, a kormányközeli sportsajtóban előszedték Hrutka 19 évvel ezelőtti fizetését

2021. március 20. – 13:33

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Még 24 óra sem telt el azóta, hogy Hrutka János kiírta a Facebook-oldalára, hogy távozik a kormányközeli TV2 Csoporthoz tartozó Spíler TV-től, a kormányközeli sportsajtóban előszedtek egy hozzá kapcsolódó, 19 évvel ezelőtti ügyet, és azt is megosztották, hogy az egykori válogatott labdarúgó állítólag közel állt Vona Gáborhoz.

A fideszes médiaholdinghoz tartozó Four Four Two magazin döglött akták című sorozatában szombat reggel „Hogyan vitte majdnem csődbe a Fradit Hrutka János – kétszer is” címmel jelent meg egy írás. A magyar futball „abszurd” ügyeit leporoló sorozat áprilisi epizódjában azt idézték fel, hogy

„mennyi bajjal járt a Ferencvárosnak saját nevelésű játékosa”.

A zöld-fehér tehenet fejő Hrutkával illusztrált cikkben arról az időszakról is szó van, amikor Hrutka 2001-ben visszatért a Ferencvároshoz, majd a következő szezonban kiderült, hogy 93 millió forintos szerződést kötött három évre. Az összeg külföldön nem számított horribilisnek, itthon viszont igen, ráadásul a klubnak akkoriban anyagi gondjai is voltak.

„Hrutka János fizetése ekkor tehát kis túlzással majdnem csődbe vitte a Ferencvárost, de erről persze elsősorban nem a labdarúgó tehetett. Négy évvel később viszont már ő volt a főszereplője annak a felszámolási eljárásnak, amelyet a Fradi ellen indítottak” – írták az FFT cikkében. A történetről nemrég a Telexen is olvashattak a játékos pályáját bemutató anyagunkban.

Frissítés: Méltatlanul kimaradt a FFT-s cikk legkeményebb része, amelyben arról írnak, hogyan lett Hrutka János szélsőjobboldaliból balliberális. Mindezt egy zárójeles megjegyzésben tették hozzá a Ferencváros felszámolása körüli históriához:

„Hrutka üzleti partnere a vállalkozásban egyébként az a Szi­lágyi György volt, aki a Fradi B-közép vezérszurkolójából lett a Jobbik országgyűlési képviselője. Hrutka maga is közel állt a párthoz és Vona Gábor akkori pártelnökhöz, ám miután a Jobbik szélsőjobboldali pártból balliberálissá vált, a labdarúgónál is hasonló fordulat állt be.”

Február végén nagy port kavart a hazai közéletben, hogy fociválogatott kapusa, Gulácsi Péter kiállt a szivárványcsaládok mellett. A labdarúgó emiatt sok kritikát is kapott, Hrutka viszont megvédte, mondván Gulácsi fittyet hányt a szurkolók elvárásaira, mert autonóm és független lenni. Búcsúposztjában Hrutka maga is utalt erre az esetre.

A Spíler TV a TV2 csoporthoz tartozik, aminek a tulajdonosa Vida József, akit Mészáros Lőrinc bizalmasaként szoktak emlegetni. A csatornától korábban egy másik szakértőt, Kele Jánost is menesztettek, mert bírálta a 2Rule márkát, ami szintén Mészároshoz köthető.

Hrutka pályafutásáról, emlékezetes szabadrúgásgóljairól, és arról, hogyan lett német bajnok a Kaiserslauternnel, ebben a cikkben írtunk. Akkor is szóba került Gulácsi Péter.

A Telex csak tőled függ. Legyél a rendszeres támogatónk!
Támogatom!
A Telex csak tőled függ. Legyél a rendszeres támogatónk!
Támogatom!