A Forma-1-es csapatok megállapodtak abban, hogy 2022-től befagyasztják a motorfejlesztéseket, írja a motorsport.com. A csapatok nyitottak a sprintfutamok ötletére is, de ezekről egyelőre több részletet akarnak megismerni.
Csütörtökön tartottak bizottsági ülést a Forma-1-ben, amin a portál szerint egyhangú döntést hoztak, noha az ötlet tavaly év végi felvetésénél még nem mindenki értett egyet.
A motorfejlesztés befagyasztását a Red Bull sürgette, miután a motorgyártójuk, a Honda bejelentette, hogy a 2021-es idény végén kiszállnak a Forma-1-ből. A Red Bull megvenné a Honda szellemi tulajdonát képező motort, de a fejlesztést nem tudná kivitelezni. Erről bővebben itt írtunk>>>
A motorfejlesztés befagyasztása azt jelenti, hogy szabályba foglalják, a 2021 végére kifejlesztett motorokon már nem lehet változtatni 2022-25 között az új motorszabályok bevezetéséig. Ez azonban azt is jelenti, hogy bármekkora is a különbség a négy motorgyártó (Mercedes, Honda, Ferrari, Renault) között, a motorerőn nem tudnak majd később kompenzálni fejlesztéssel.
A sprintfutamok ezzel ellentétben a motorsport.com szerint nem kaptak zöld utat, de ezekre később vissza fognak még térni. A Forma-1 három helyszínen, Kanadában, Olaszországban és Brazíliában próbálná ki először a javasolt formátumot.
A javaslat alapján szombaton egy, a versenytáv nagyjából harmadának megfelelő hosszúságú sprintfutamot rendeznének, ami eldöntené a vasárnapi verseny rajtfelállását, az első nyolc helyezettet pedig világbajnoki pontokkal jutalmaznák (nagyjából feleannyival, mint amennyit a rendes versenyen kapnának). A sprintverseny rajtfelállásáról egy péntek délutáni időmérő döntene.