A Szovjetunió összeomlása utáni szintre zuhant össze az orosz autóipar és piac azt követően, hogy elkezdődött az invázió Ukrajna ellen, majd az addig jelenlévő nyugati cégek sorra beszüntették tevékenységüket Oroszországban.
Az új helyzetben jóformán csak a Ladák és a kínai márkák típusai szerepelnek a kínálatban. Ilyen például az egy rubelért átadott, egykori moszkvai Renault-üzemben, Moszkvics emblémával készülő, kínai eredetű JAC-k közül lehet válogatni, feltéve, hogy valaki új autót szeretne.
Újautó-vásárlóból egyre kevesebb van, hiszen négy eladott autóból három használt, mert az emberek inkább szereznek egy elfogadható állapotú nyugat-európai modellt, vagy valamit, amit Japánból importáltak, mert nem akarnak Ladába, illetve az orosz gazdaság átalakulásával nagyot nyerő kínai autóipar termékeibe ülni.
A témával bővebben ebben a cikkünkben foglalkozunk.