Szombaton a Youtube, most pedig a Google (ami egyébként a Youtube anyavállalata) jelentette be, hogy semmilyen orosz állami média nem hirdethet a felületeiken, írja a CNN.
Az állami média Youtube-ra feltöltött tartalmai pedig nem monetizálhatóak, tehát nem fizet értük pénzt a Google, amely tovább szigorításokat is bevezet, ha szükségesnek látja, illetve korlátozzák a tartalmaik elérhetőségét a Youtube ajánlórendszerében. A Youtube az elmúlt napokban egyébként több száz csatornát és több ezer videót törölt a felületeiről, ezek között pedig koordinált dezinformációs próbálkozások is voltak.
A Facebook és az Instagram anyacége, a Meta már pénteken bejelentette ugyanezeket a korlátozásokat, illetve figyelmeztető üzenetekkel látják el az orosz állami média bejegyzéseit. A Facebook egyébként épp mostanában jelentette be, hogy két különböző orosz dezinformációs kampányt is sikerült a nagyon korai szakaszában megállítania. Erre az oroszok részlegesen korlátozták a Facebook elérhetőségét, mondván, az amerikai cég törvénytelenül cenzúrázza őket.
A Meta ezzel kapcsolatban azt is elmondta, hogy az orosz kormány arra utasította a Facebookot, hogy fejezzék be a független tényellenőrzők munkáját és a figyelmeztető üzenetek elhelyezését négy orosz médiafelület esetében. Ezt a Meta visszautasította.