Négy méter széles bringasztráda épül Bécsben, és ez már egy kompromisszum utáni megoldás

2022. február 5. – 19:31

Négy méter széles bringasztráda épül Bécsben, és ez már egy kompromisszum utáni megoldás
Így fog kinézni a Praterstrasse – Fotó: zoom vp / Mobilitätsagentur Wien

Másolás

Vágólapra másolva

Bécs lépett legalább egy lépést előre: kényelmes, gyorsan és biztonságosan kerékpározható bringás útvonalat alakítanak ki Donaustadt és a belváros között. A fejlesztés során a Praterstrassén egy új,

több mint négy méter széles, kétirányú kerékpárút épül,

írja a Fahrradwien. Az Aspernbrücke, az Aspernbrückengasse és a Lassallestrasse új kerékpárútjaival együtt a következő két év során hét kilométer hosszan alakítanak ki kerékpárosokra optimalizált összeköttetést az első kerület és Donaustadt városrész között.

Mi épül?

A Praterstrassén a kifelé vezető oldalon egy 4 méter széles, kétirányú kerékpárút lesz. A Duna-csatorna (Aspern-híd) és Praterstern között a kifelé vezető úton egy sávot elvesznek az autósoktól, és az ellentétes irányban sem számolják fel a már meglévő, a városközpont felé vezető kerékpárutat. A Praterstrasse középső, elválasztó részét végig bezöldítik, magas cserjékkel ültetik be. Ez a szakasz most így néz ki. Emellett a Praterstrasse mentén lévő tereket, például a Nestroyplatzot és a Rosl-Berndt-Platzot is átalakítják.

A Lassallestrasse az egyik legintenzívebben használt kerékpárút, 2021-ben több mint egymillió erre tekerő kerékpárost számoltak. A városba vezető oldalon jelenleg külön gyalogos- és kerékpársáv van, mindkét irányban engedélyezett haladási iránnyal. A meglévő kerékpársávot itt is kiszélesítik, mintegy 900 méter hosszan itt is több mint négy méteres lesz az új bringaút. Az építési munkálatok a tervek szerint még az idén elkezdődnek.

Az Aspernbrückengasse bringaútjai – Fotó: zoom vp / Mobilitätsagentur Wien
Az Aspernbrückengasse bringaútjai – Fotó: zoom vp / Mobilitätsagentur Wien

Az Aspernbrückengasse már meglévő bringaútjait kétirányú kerékpárúttá fejlesztik, ami az Aspern-hídon is folytatódik majd. A munkálatok várhatóan 2023 áprilisában kezdődnek.

Ezek a tervek amúgy már egy kompromisszum után jöttek létre,

az eredeti elképzelések szerint például a Praterstrasse 2x2 forgalmi sávja 2x1 sávra csökkent volna, és mindkét oldalon kétirányúvá szélesítették volna a bicikliutat. Növelték volna a teraszoknak szánt helyet is, sok új zölddel, ahogy az a régebbi terveken látható.

És nálunk mi a helyzet?

Lehet Bécsben minden nap Karácsony, de mi csak álmodhatunk ilyen utakról. Pedig ezeken a bécsi útvonalakon nagyjából annyian tekernek, mint nálunk a kiskörúti bringasávon, vagy a budai rakparton, jegyzi meg az I Bike Budapest a Facebookon.

A kiskörúton egy méteres festett sáv van, ami néhol szakaszosan meg is szűnik,

a budai rakpart sok részén pedig beszűkül az út (Bem rakpart). Nálunk ilyen széles utat nem terveznek építeni a jövőben sem, a most nagy harcok közepette megújuló műegyetemi szakaszon a tervek szerint 2,5 méter lesz a csodaszéles bicikliút.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!