Több mint kétszer annyi kínai autót adtak el novemberben Európában, mint egy éve

Nincs még egy olyan erősen növekvő szegmens az Európai Unió újautó-piacán, mint a kínai márkáké, amelyek novemberben 108 százalékkal több autót adtak el, mint egy évvel korábban, miközben a teljes piac mindössze 2,2 százalékkal haladta meg az előző évi szintet, írta részletes beszámolójában az Automotive News Europe. A cikk kiemeli, hogy a két legkeresettebb kínai márka az MG és a BYD lett, amelyek mintegy 23 ezer, illetve 20 ezer személyautót regisztráltak, ám miközben az előbbi esetében ez 20 százalékos növekedést jelent, addig a Kínában is piacvezető BYD 230 százalékos bővülést könyvelhetett el.
Az egy hónap alatt regisztrált mintegy 78 ezer kínai autó 7,8 százalékos piaci részesedést jelent az EU piacán újnak tekinthető cégek számára, és ebben az eredményben a felsorolt márkákon kívül jelentős szerepe van a Jaeco és az Omoda márkáknak, illetve a Stellantis autóipari egyesülés érdekeltségébe tartozó Leapmotornak is.
A részletes kimutatás alapján egyértelmű, hogy a kínaiak jól döntöttek, amikor villanyautóik mellett hálózatról tölthető (plug-in), illetve hagyományos hibridautókat is beemeltek az európai kínálatukba. A BYD Seal U nevű középkategóriás szabadidő-autó az Unió legkelendőbb plug-in hibridje a Volkswagen Tiguant megelőzve, míg a Jaecoo 7 a múlt hónapban az ötödik helyen végzett ebben a kategóriában, így Európa nyolcadik legkelendőbb hálózatról is tölthető típusa lett az első tizenegy hónapban.
Most először fordult elő, hogy egy kínai autógyártó modellje bekerült a 10 legkeresettebb villanyautó közé azzal, hogy a BYD Dolphin Surf mini villanyautó éppen a tizedik lett a kategóriaösszesítésben mintegy 5600 példánnyal. Kiemelendő az is, hogy a Leapmotor T03 nevű elektromos miniautóból több mint 3500 darab fogyott novemberben, így az ötödik lett a hasonló méretű típusok közt.